پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1395
پدیدآورندگان:
هانیه رستمیان [پدیدآور اصلی]، سید علی سلیمانی ایوری[استاد راهنما]، محسن بیگلری [استاد مشاور]
چکیده: در چند سال اخیر موضوع ایمنی خودروها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و به تازگی تحقیقات زیادی بر روی آن انجام گرفته است. سیستم‌های تشخیص خطوط جاده به منظور بهبود ایمنی راننده در جاده‌ها طراحی شده‌اند. ساختار این سیستم‌ها به‌گونه‌ای است که با شناسایی خطوط جاده، به راننده وسیله‌ ‌نقیله‌ای که در حال انحراف از مسیر اصلی حرکت می‌باشد هشدار لازم را می‌دهد. البته با توجه به بسیاری از چالش‌ها و مبا‌حث مربوط به تنوع ظاهری خط، تنوع در وضوح تصویر، تغییر در شرایط دید در جاده‌ها، تشخیص خط مشکلی است که میتواند راننده یا سیستم تشخیص با آن روبرو شود. در این پایان نامه معماری جدید و کارآمدی جهت تشخیص مرزهای جاده ارائه شده است. به منظور لبه‌یابی و کاهش نویز نسبت به طراحی‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته از لبه‌یابی سوبل جهت پیدا کردن لبه‌های قوی استفاده شده است. سپس برای پیدا شدن خطوط، تبدیل هاف و تحلیل اجزای متصل به کار برده شده است. در مرحله اول، مدار در محیط شبیه ساز متلب پیاده‌سازی شده و عملکرد الگوریتم پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفته است. پس از کسب موفقیت در طراحی اولیه، از شبیه ساز گرافیکی System Generator و شبیه ساز HDL Coder برای شبیه سازی طرح بر روی FPGA استفاده شده است. طبق نتایج شبیه‌سازی بر روی FPGA، متوسط زمان اجرا ms20 و نرخ تشخیص 87% برای سیستم پیشنهادی تشخیص خطوط جاده بدست آمده است. با توجه به این نتایج می توان گفت به نرخ تشخیص قابل قبولی با زمان اجرای کوتاه دست یافته‌ایم.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#FPGA #پردازش بلادرنگ #تشخیص خطوط خط‌کشی #System Generator #HDL Coder

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)