پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1393
پدیدآورندگان:
صادق محمدی [پدیدآور اصلی]، محمود نوروزی[استاد راهنما]، مجتبی قطعی[استاد مشاور]
چکیده: هدف از این پژوهش طراحی وساخت دمپر هوشمند با روغن هیدرولیکی مگنتورئولوژیکال می باشد. در این پژوهش نخست سیال مگنتورئولوژیکال مورد نیاز برای دمپر مگنتورئولوژیکال ساخته شده و تست ته نشینی و تست رئومتری در دو مد برشی و نوسانی روی آن انجام می گیرد. از مدل کاریو-یاسودا برای مدل-سازی نتایج بدست آمده از تست رئومتری استفاده شده است؛ همچنین نتایج تست رئومتری جهت بدست آوردن ضرایب مدل تغییریافته ی ماکسول بکار گرفته شده اند. در گام بعدی به کمک نتایج تست رئومتری سیال و مشخصات کمک فنر جلو خودروی تیبا، دمپر مگنتورئولوژیکال طراحی شده و پارامترهای هندسی، هیدرولیکی آن مستخرج می گردد. جهت یافتن پارامترهای مغناطیسی مورد نیاز جهت ساخت دمپر از نرم افزار شبیه-سازیAnsys Maxwell کمک گرفته شده است. در مرحله ی ساخت دمپر نقشه های دو بعدی تمامی قطعات به کمک نرم افزار SolidWorks(2013) تهیه شده و با دقت زیاد هر کدام از قطعات ساخته می شوند. تست های نیرویی دمپر مگنتورئولوژیکال با همکاری شرکت ایندامین سایپا در دو سرعت m/s 0/05 و m/s 0/1 برای سه حالت: بدون اعمال جریان الکتریکی، با اعمال جریان 3 آمپر به سیم پیچ دمپر و جریان 4 آمپر صورت می پذیرد. نتایج این تست ها نشان می دهد که دمپر مگنتورئولوژیکال ساخته شده نیروی میرایی را نسبت به کمک فنر معمولی خودروی تیبا در سرعت m/s 0/05 برای جریان 3 آمپر به میزان %26 و در جریان 4 آمپر به میزان %70 و در سرعت m/s 0/1 برای جریان 3 آمپر به میزان %93 و در جریان 4 آمپر به میزان %150 افزایش می دهد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#سیال مگنتورئولوژیکال #مدل کاریو-یاسودا #مدل تغییریافته ی ماکسول #دمپر مگنتورئولوژیکال

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)