پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی عمران > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
امیر نبی زاده [پدیدآور اصلی]، محمد مونسان [استاد راهنما]
چکیده:
ایرانرود، طرحی که پس از اینکه به مرحله اجرا و بعد از آن به بهره برداری برسد تحولی شگرف را برای این مرز و بوم دارد. طراحی بهینه و بهینه سازی لاکهای دریایی (بالابرهای دریایی) در طرح ایرانرود (طرح اتصال دریای خزر به دریای جنوب) در این پایان نامه مورد بررسی قرار گرفته بی تردید اجرای چنین طرح عظیمی علاوه بر مزایای زیادی از قبیل درآمد های بازرگانی و کشتیرانی و رفع مشکلات آب در مناطق بیابانی شرق کشور، همراه با مشکلاتی نیز خواهد بود ولی باتوجه به اینکه پیش از این کانالهایی مثل پاناما، سوئز و ولگا-دن در جهان ساخته و به طور موفق بهره برداری شدهاند می توان با تجربه و اطلاعاتی که در مورد ساخت آن کانالها وجود دارد برای بررسی و اجرایی شدن طرح ایرانرود بهره برد. در مبحث بهینه سازی این مقاله به بازده و توان قوی ترین پمپ های حال حاضر جهان در حالتهای مختلف مقطعی و مکانی و زمانی پرداخته شده است. در انتها با توجه به نتایج بدست آمده به بررسی توجیهی بخش اقتصادی پروژه هم پرداخته شده است. که شامل هزینه های سالانه تعمیر و نگهداری، نیروی کار، برق مصرفی، مالیات و بازگشت سرمایه پرداخته شده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ایرانرود #کشتیرانی #پمپها #لاکهای دریایی #کانال دریایی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: