پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی عمران > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
علیرضا توکلی فهندری [پدیدآور اصلی]، حسین قاسم زاده طهرانی[استاد راهنما]، ایمان آقایان[استاد راهنما]
چکیده: افزایش بار محوری، سرعت و حجم ترافیک در خطوط ریلی، شواهد افزایش تقاضای حملونقل ریلی می باشند. همچنین در طراحی خطوط مسافربری راه آهن با سرعت و ایمنی بالا، آنالیز دقیق روش های طراحی خط و استفاده از روابط سادهسازی شده ضروری می باشد. با توجه به اینکه بارهای عبوری از روی مسیر راه آهن اساساً دینامیکی هستند، محاسبه و کنترل این نیروها از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از قسمت هایی که باید در طراحی خطوط ریلی به آن توجه ویژه ای شود محل درز ریل است که منشأ تولید نیروهای دینامیکی بزرگی است. جوش درز ریل توفیق بزرگی در کاهش نیروهای دینامیکی در ناحیه درز ریل داشته اند اما نتوانسته اند این نیروها را تا حد مطلوب کاهش دهند و سبب خرابی سفیدک خط می شوند.
ازآنجاییکه تغییرات مقدار نیروی قائم برهمکنش دینامیکی بین چرخ-ریل مشابه با مقدار تغییرات شتاب قائم مسیر است در این کوشش با اندازهگیری شتاب قائم مسیر در ناحیه جوش ریل و بررسی میزان تغییرات آن و همچنین استفاده از مدلسازی کامپیوتری اقدام به بررسی تغییرات نشست، نیرو و درنهایت ضریب ضربه دینامیکی شده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ضریب ضربه #شتاب قائم #جوش ریل #سختی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: