پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
حدیث پناهی بروجردی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: این تحقیق، فراتحلیلی در مورد تأثیر آگاهی صرفی بر دانش واژگان ارائه می‌دهد. با ایجاد مجموعه‌ای از معیارهای ورود/خروج، 20 مطالعه از 32 مطالعه که برخی از آنها اندازه اثر داشتند و برخی دیگر محاسبه شده بودند، از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، کتاب‌ها، رساله‌های دکترا و مقالات مختلف منتشر شده به زبان انگلیسی بین سال‌های 2014 تا 2023 انتخاب شدند. پنج متغیر تعدیل‌کننده شناسایی شدند: سن، جنسیت، سطح زبان، سطح تحصیلات و نوع انتشار شرکت‌کنندگان. طبق مقیاس پلونسکی و اسوالد (2014)، اندازه اثر کلی g = 0.89 بود که نشان دهنده تأثیر مثبت قوی و معنادار آگاهی صرفی بر دانش واژگان است. علاوه بر این، ما اندازه اثر متغیرهای تعدیل‌کننده هر مطالعه را بررسی و محاسبه کردیم و دریافتیم که آگاهی صرفی بیشترین تأثیر را بر سطح متوسط و نوجوانان بین 10 تا 18 سال دارد. علاوه بر این، ما یک نمودار قیف متقارن ارائه دادیم و یک آزمون N بدون خطا برای ارزیابی اینکه آیا سوگیری انتشار بر نتایج ما تأثیر گذاشته است یا خیر، انجام دادیم. یافته‌های این تحقیق توصیه‌های روشنی برای محققان، معلمان و توسعه‌دهندگان مطالب ارائه می‌دهند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#واژگان #آگاهی صرفی #تأثیر آگاهی صرفی #واژگان #دانش واژگان #اندازه اثر
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)