پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
سیما ممشلی [پدیدآور اصلی]، مصطفی مرادی مقدم [استاد راهنما]، سید حمزه موسوی[استاد مشاور]
چکیده: هدف از این پژوهش مطالعه نقش کتاب کاتینگ اج – پیش از متوسطه (ویرایش سوم) بر توانمندی ارتباط بین فرهنگی زبان آموزان بود. این پژوهش از یک طرح شبه آزمایشی استفاده میکند که شامل هر دو گروه آزمایش و کنترل است. گروه آزمایش در معرض کتاب درسی کاتینگ اج – پیش از متوسطه (ویرایش سوم) که شامل محتوای بین فرهنگی است و گروه کنترل با کتاب درسی چشم انداز 3 که بر فرهنگ ایرانی تمرکز دارد، قرار گرفتند. این مطالعه شامل شصت زبان آموز زبان انگلیسی پیش از متوسط بود که به طور غیرتصادفی به دو گروه 30 نفری تقسیم شدند. شرکت کنندگان از موسسه ای در مینودشت استان گلستان انتخاب شدند. یک نسخه اصلاح شده از پرسشنامه نوع لیکرت که توسطد موسیمبکوا (2021) برای اندازه گیری صلاحیتهای ارتباط بین فرهنگی تهیه شده است، استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد کتاب کاتینگ اج – پیش از متوسطه (ویرایش سوم) تأثیر مثبت و معناداری بر صلاحیتهای ارتباط بین فرهنگی زبان آموزان و ابعاد ان یعنی نگرش، دانش، آگاهی و مهارتهای ارتباطی بین فرهنگی دارند. یافته های این مطالعه بر تأثیر معنادار و مثبت کتاب کاتینگ اج – پیش از متوسطه (ویرایش سوم) بر صلاحیتهای ارتباط بین فرهنگی زبان آموزان تأکید می کند. این نتایج پیامدهای مهمی برای آموزگاران زبان انگلیسی، طراحان برنامه درسی و سیاست گذاران دارد و بر نیاز به گنجاندن مولفه های بین فرهنگی در مواد آموزشی زبان برای تقویت درک فرهنگی، مهارت های ارتباطی و شهروندی جهانی زبان آموزان تاکید می کند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کتابهای کاتینگ اج #صلاحیت ارتباطی بین فرهنگی #نگرش توانمش ارتباطی بین فرهنگی #دانش صلاحیت ارتباطی بین فرهنگی #آگاهی صلاحیت ارتباطی بین فرهنگی #مهارتهای صلاحیت ارتباطی بین فرهنگی.
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: