پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
سمیه بهلولی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: تسلط بر مهارت‌های گفتاری اولویت بسیاری از زبان آموزان، به ویژه داوطلبان آیلتس است. در حالی که بسیاری از داوطلبان آیلتس برای موفقیت در این آزمون به دوره‌های آمادگی متکی هستند، روش‌ها و استراتژی‌های آموزشی مورد استفاده در این دوره ها هنوز به‌طور کامل بررسی نشده‌اند. این پژوهش به بررسی روش‌ها و استراتژی‌های تدریس مهارت های گفتاری در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس می‌پردازد. نه مدرس مهارت های گفتاری آیلتس از شهرهای تهران، مشهد و دزفول در این مطالعه شرکت کردند. این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد استفاده شد و مصاحبه‌ها با سوالات نیمه‌ساختاریافته انجام گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از چارچوب نظریه کوربین و اشتراوس (1990)استفاده شد. یافته‌ها دو دسته بندی اصلی را شناسایی کردند: رویکرد مبتنی بر استراتژی و رویکردهای ترکیبی. رویکرد مبتنی بر استراتژی شامل آشنایی با معیارهای ارزیابی، آشنایی با سوالات، مواجهه با پاسخ‌های نمونه، عبارات از پیش‌ساخته، نشانگرهای گفتمان، تکنیک‌های توسعه موضوع و ارائه بازخورد بود، در حالی که رویکردهای ترکیبی شامل رویکرد مبتنی بر موضوع، رویکرد متمرکز بر واژگان و رویکرد متمرکز بر گرامر بودند. این یافته‌ها طیفی از رویکردهای آموزشی که از روش‌های کاملاً متمرکز بر استراتژی تا رویکردهایی که توسعه زبان را با آموزش استراتژی آزمون ترکیب می‌کنند را نشان می‌دهند. نتایج این پژوهش میتواند برای معلمان آیلتس و موسسات زبان در جهت بهبود روش‌های آموزشی دوره‌های آمادگی بخش گفتاری آیلتس مفید باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#آیلتس, مهارت های گفتاری, دوره های آمادگی, متد , روش ها
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)