پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
عطیه بزرگ تبار سرحمامی [پدیدآور اصلی]، فرهاد معزی پور [استاد راهنما]
چکیده: اهمیت تکالیف حل مسئله در حوزه یادگیری واژگان بسیار مهم است، و با تعبیه دانش زبانی در چالش‌های زمینه‌ای معنادار، رویکردی پویا برای فراگیری زبان ارائه می‌دهد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تکالیف حل مسئله بر یادگیری واژگان اتفاقی و عمدی در زبان آموزان سطح راهنمایی زبان انگلیسی انجام شد. شرکت کنندگان، متشکل از 40 دانش آموز 18 تا 21 ساله، با دو گروه آزمایشی دست نخورده که به ترتیب بر یادگیری واژگان اتفاقی و عمدی تمرکز داشتند، درگیر وظایف حل مسئله مجزا بودند. این مطالعه از آزمون‌های مهارت، پیش‌آزمون‌های واژگان و پس‌آزمون‌ها به عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری اکتساب واژگان استفاده کرد. تجزیه و تحلیل‌های آماری، از جمله آزمون‌های t زوجی و آزمون‌های t نمونه مستقل، برای ارزیابی اثربخشی تکالیف حل مسئله در افزایش نتایج یادگیری واژگان انجام شد. یافته‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در یادگیری واژگان تصادفی و عمدی نشان داد که با تفاوت‌های میانگین قابل‌توجه و اندازه‌های اثر بزرگ پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، گروه تصادفی افزایش قابل توجهی را نشان داد. پیامدهای این نتایج به معلمان، زبان‌آموزان و توسعه‌دهندگان مواد گسترش یافت و از ادغام وظایف حل مسئله متنوع در برنامه‌های درسی یادگیری زبان برای تقویت اکتساب واژگان قوی حمایت می‌کرد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#آموزش زبان مبتنی بر وظیفه, وظیفه حل مسئله, یادگیری واژگان اتفاقی ,یادگیری عمدی واژگان
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)