پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
زهرا باصری [پدیدآور اصلی]، مصطفی مرادی مقدم [استاد راهنما]، سید علی استوار نامقی[استاد مشاور]
چکیده:
تسلط گفتاری(بسندگی گفتاری) از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است ولی به نظر میرسد که بیشتر این تحقیقات کمّی باشند. رشته ی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نیازمند تحقیقات کیفی است چرا که این تحقیقات انعکاسی از نظر طرف های ذینفع ازجمله دبیران و زبان آموزان می باشد. هدف از این مطالعه انعکاس نظرات داوطلبان آزمون آیلتس در ارتباط با عملکرد آنها در بخش اسپیکینگ می باشد. براساس اصول حاکم بر تحلیل محتوا یک نمونه ی تصادفی از نظرات داوطلبان یوتیوب انتخاب شد و مورد تحلیل قرار گرفت و سپس به لحاظ کیفی تحلیل شد. تحلیل داده ها شامل دو مقوله ی اساسی یعنی معیارهای عملکرد موثر و علائم عملکرد ضعیف شد. تحلیل نشان داد که عملکرد موثر وابسته به عواملی از قبیل بیان صحیح کلمات، استفاده از عوامل انسجام متن، دادن جواب کامل، سیال بودن کلام و اعتماد بنفس می باشد. همچنین مشخص شد که علائم مربوط به عملکرد ضعیف عبارتند از: تعلل، تکرار بیش از حد، جواب های کوتاه و جواب های حفظ شده. یافته های این تحقیق برای داوطلبان آزمون، مدرسین آیلتس و همچنین در تهیه و تدوین مطالب درسی مفید است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی:ایلتس #عملکرد بخش گفتاری #دیدگاه ها #داده های مصاحبه #کیفی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: