پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
مبینا قادری [پدیدآور اصلی]، مصطفی مرادی مقدم [استاد راهنما]، ابوطالب ایرانمهر[استاد مشاور]
چکیده: استفاده از زبان اول در کلاس های زبان انگلیسی اکنون به عنوان یک پدیده رایج در بین معلمان زبان انگلیسی به عنوان یک استراتژی کمک کننده یا بازدارنده در دهه های گذشته از دیدگاه های مختلفی مورد بحث قرار گرفته است. این پژوهش با تکیه بر تحقیقات قبلی، سه هدف اصلی را دنبال میکند. اول از همه، این مطالعه با هدف کشف موقعییت هایی انجام شد که در آن معلمان از زبان اول در کلاس آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنند. هدف دوم، شناسایی نقش مهارت زبانی فراگیران در تصمیم معلمان برای استفاده از زبان اول بود. در آخر، سومین هدف مطالعه این بود که ببینیم آیا تجربه معلمان نقشی در تصمیم آنان برای استفاده از زبان اول در کلاس های آموزش زبان انگلیسی دارد یا خیر. محقق داده ها را از 70معلم زبان انگلیسی مرد و زن با سن، مدرک تحصیلی و تجربیات مختلف از طریق مصاحبه آنلاین جمع آوری کرد. داده ها ی کیفی در چند مرحله با استفاده از تحلیل موضوعی یعنی آشنایی با داده ها، تولید کدهای اولیه، جستجوی مضامین احتمالی، تعریف و نامگذاری مضامین، تهیه گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. طبق تحلیل داده ها و بررسی نقش سطح زبانی دانش آموزان در استفاده معلمان اززبان اول و همچنین نقش تجربه معلمان در استفاده آنان از این پدیده ، نتایج نشان داد معلمان در کلاس هایی که دانش آموزان از سطح زبانی پایین تری برخوردارند، از زبان اول بیشتری استفاده میکنند. علاوه بر این، نشان داده شده است که هر چه معلم با تجربه تر باشد ،تمایل کمتری به استفاده از زبان اول به عنوان یک تکنیک آموزشی دارد. وقتی معلمان با تجربه یک تا پنج سال با معلمان با بیش از پانزده سال تجربه تدریس مقایسه می شوند تفاوت به طرز چشمگیری بسیار زیاد است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی:معلمان زبان انگلیسی -تحقیق کیفی- تحلیل موضوعی- مصاحبه آنلاین
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: