پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
الهام حاجی شمسایی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده:
هدف این فراتحلیل، ترکیب و تحلیل نتایج 22 مطالعه اصلی است که تأثیر ارزیابی پویا بر مهارتهای زبانی را بررسی کردهاند. تحلیل براساس سه سوال اصلی انجام شده است: تأثیر اصلی ارزیابی پویا بر مهارتهای زبانی چیست؟ چه متغیرهایی تأثیرپذیری ارزیابی پویا را تعدیل میکنند؟ به چه میزان تأثیر کلی توسط سوگیری انتشار مشروط میشود؟ شش متغیر واسطه شامل مهارت ها، مقطع تحصیلی، سطح زبانی، نوع نشر، مدل و مدت زمان بکارگیری شناسایی شدند. میزان تاثیر کلی در این تحقیق 1.12 محاسبه شد که میزان تاثیر بالایی را بر اساس میزان پلانسکی و اسوالد نشان میدهد. نتایج تاثیر واسطه نشان میدهد که بیشترین میزان تاثیر در مهارت شنیداری زبان آموزان و در سطح متوسطه دارد. طبق نتایج ارزیابی پویا بر مهارت های زبانی موثر است، هر چند متغیرهای واسطه برمیزان اثر آن تاثیر دارد. یافته های این پژوهش کاربرد صریحی برای برنامه ریزان آموزشی و مربیان دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: ارزیابی پویا #مهارتها #فراتحلیل #میزان اثر #سوگیری انتشار
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: