پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
محسن سندزایی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: چکیده: این مطالعه یک متاآنالیز بر روی اثربخشی افزایش ورودی (Input Enhancement) بر زبان انگلیسی به عنوان دانش واژگان زبان‌آموزان خارجی ارائه می‌کند. با ایجاد مجموعه ای از هنجارهای شمول/حذف، 19 مطالعه اصلی با 64 اندازه اثر متفاوت از مقالات و پایان نامه های مختلف در سال های 2007-2022 به زبان انگلیسی استخراج شد. شش متغیر تعدیل کننده شناسایی شد: سن، سطح تحصیلات، سطح مهارت زبان، جنسیت، طراحی مطالعه و نوع انتشار. اثر کل برابر با 1.30 گرم بود که نشان دهنده اندازه اثر متوسط با تحسین مقیاس پلونسکی و اسوالد (2014) است. به دلیل تجزیه و تحلیل تعدیل کننده، مهم ترین اندازه اثر در مقاله وجود دارد. علاوه بر این، افزایش ورودی بیشترین تأثیر را بر مهارت زبان دانش آموزان در سطح ابتدایی دارد. همچنین بیشترین تأثیر را بر آموزش سطوح پایین دارد. پس از آن، مطالعه با بحث به پایان می رسد. یافته‌ها تأثیرات آشکاری بر پزشکان، محققان و سیاست‌گذاران دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: افزایش ورودی #واژگان #متاآنالیز #اندازه اثر #سوگیری انتشار
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)