پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
شیوا نخئی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: پژوهش حاضر روش فراتحلیل در محاسبه تاثیر تلفیق زبان و محتوا بر مهارت زبانی را ارائه نموده است. با بکارگیری مجموعه ای از معیار شمول و غیر شمول، 22 مطالعه اصلی شامل 76 میزان تاثیر از منابع مختلف اعم از پایان نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکتری و مقالات مختلف در سال های 2007 تا 2017 و به زبان انگلیسی جمع آوری شده است. چهار متغیر واسطه شامل مهارت ها و اجزای زبانی, موضوع درسی, مقطع تحصیلی و نوع نشر شناسایی شدند. میزان تاثیر کلی 0.81 محاسبه شد که ضریب تاثیر متوسطی را بر اساس مقیاس پلانسکی و اسوالد نشان می دهد. نتایج تحلیل واسطه نشان میدهد که بالاترین میزان تاثیر در پایان نامه های کارشناسی ارشد مشاهده شده است. به علاوه، تلفیق زبان و محتوا بیشترین تاثیر را بر گرامر و مهارت شنیداری زبان آموزان و در مقاطع پایینی و ابتدایی تحصیلی داشته است. تلفیق زبان و محتوا بیشترین تاثیر خود بر زبان آموزان را هنگامی داشته است که موضوع درسی مدیریت هتل داری بوده است. در ادامه، این پژوهش با بحث درباره کاربرد یافته ها و توصیه هایی برای مطالعات آینده به نتیجه گیری می پردازد. یافته های این پژوهش کاربرد های صریحی برای مربیان، محققان و برنامه ریزان آموزشی دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تلفیق زبان و محتوا #فراتحلیل #مهارت زبانی #ضریب تاثیر

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)