پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
هدی صالحی کیان [پدیدآور اصلی]، بزرگمهر اشرفی[استاد راهنما]، سید حسین سیدی[استاد مشاور]
چکیده:
باتوجه به رشد فزایندهی تجارت الکترونیک و خرید آنلاین، شناسایی عوامل موثر بر قصد مشتریان برای خرید از فروشگاههای اینترنتی از اهمیت ویژهای برخوردار است، زیرا میتواند منجر به بهبود تجربه خرید آنلاین مشتریان، افزایش رضایتمندی آنها، طراحی بهتر فرآیندهای فروش و بازاریابی توسط شرکتها، تطابق بهتر خدمات با نیازهای مشتریان، تدوین استراتژیهای مناسبتر بازاریابی و در نهایت افزایش موفقیت و سودآوری شرکتهای فعال در این حوزه شود. هدف مطالعهی حاضر شناسایی مقولهها و مفاهیم و ارائهی مدل قصد خرید آنلاین مشتری است. 865 مقاله در حوزه قصد خرید آنلاین مورد ارزیابی قرار گرفت و درنهایت 46 مقاله انتخاب و با کمک ابزار فراترکیب (متاسنتز) که شامل گامهای هفتگانه سندلوسکی و باروسو (2006) است به تحلیل محتوا و استخراج 7 مقوله، 20 مفهوم و 80 کد بیتکرار پرداخته شد. بنابراین 46 پژوهش منتخب با استفاده از کدگذاری، مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند و 7 مقوله شامل عوامل فردی، عوامل فنی و امنیتی، عوامل انگیزشی، عوامل بازاریابی، عوامل مرتبط با کالا، عوامل حمایتی و ارتباطی و در نهایت عوامل اجتماعی طبقهبندی شدند. در این میان بهمنظور آگاهی از میزان اهمیت و اولویت هرکدام از کدهای شناساییشده از روش آنتروپیشانون بهره جسته شد و عیان گشت که کدهای "اعتماد مشتری، ریسک درکشده و سهولت استفاده درکشده، سودمندی درکشده" به ترتیب، بیشترین اهمیت را بر قصد خرید آنلاین مشتریان دارند و رتبهی اول تا سوم را کسب کردند و در رتبهی چهارم از نظر میزان اهمیت، کدهای "قیمت کالا و لذتبخشبودن خرید آنلاین" قرار گرفتند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#خرید آنلاین #قصد خرید آنلاین #رویکرد فراترکیب #آنتروپیشانون
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: