پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
فرزانه امانی بنی [پدیدآور اصلی]، هادی باقری[استاد راهنما]
چکیده: در طول زمان، رقابت در مقاصد گردشگری افزایش یافته و با پیشرفت فناوری های ارتباطی، اینترنت و شبکه-های اجتماعی به جزئی ضروری و جدایی‎ناپذیر از زندگی روزمره مردم در قرن اخیر تبدیل شده است. پژوهش حاضر با تمرکز بر مقاصد گردشگری ورزشی ماجراجویانه، به بررسی تأثیر اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بر تمایل به بازدید، آگاهی و خوشنامی الکترونیکی این مقاصد در میان گردشگران پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان، مقطعی و از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها، از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری را گردشگرانی تشکیل دادند که در سال 1403 از مقصد ماجراجویانه دوپلان در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرده بودند. تعداد 300 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از چهار پرسشنامه شامل اشتراک‌گذاری رسانه های اجتماعی ددی اوغلو و همکاران (2020)، تمایل به بازدید میوناوارو و همکاران (2021)، آگاهی از مقصد ددی اوغلو و همکاران (2020) و پرسشنامه خوشنامی الکترونیکی کاستلانو و دوتوت (2017) استفاده شد. تحلیل داده های پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS3 انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که تأثیر آگاهی از مقصد بر قصد بازدید مجدد (231/0)، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بر آگاهی از مقصد (635/0)، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بر خوشنامی الکترونیکی (668/0)، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بر قصد بازدید مجدد (458/0)، خوشنامی الکترونیکی بر قصد بازدید مجدد (224/0) مثبت و معنادار است؛ همچنین تأثیر اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بر قصد بازدید مجدد از طریق هر دو مسیر آگاهی از مقصد (048/0) و خوشنامی الکترونیکی (043/0) مثبت و معنادار است. بر اساس یافته‌های پژوهش، تولید محتوای مرتبط با مقصد در رسانه های اجتماعی نه تنها به ایجاد تصویر مثبت و خوشنامی برای مقصد کمک می‌کند، بلکه آگاهی افراد را از مقصد گردشگری افزایش داده و احتمال بازگشت گردشگران به آن مقصد را نیز تقویت می‌نماید.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#اشتراک مطالب #تبادل اطلاعات #تمایل به بازدید #تجربه گردشگری #شهرت آنلاین
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)