پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
ملیحه نوری [پدیدآور اصلی]، رضا اندام[استاد راهنما]، مجتبی رجبی[استاد مشاور]
چکیده: این تحقیق به بررسی تاثیر گروه های مرجع بر ترجیحات شغلی دانشجویان تربیت بدنی با نقش تعدیلگر محیط آموزشی پرداخته است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان تربیت بدنی استان سمنان تشکیل دادند و برای برآورد حجم نمونه از نرم افزار تعیین حجم نمونه جی پاور استفاده شد و در نهایت تجزیه و تحلیل بر روی 138=N انجام شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه های ترجیحات شغلی (مندگاری و همکاران،1400) و پرسشنامه گروه های مرجع (میرزائی،1396) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SMART-PLS و SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد گروه خانواده بر ترجیحات شغلی دانشجویان تربیت بدنی تاثیر مثبت و معنادار دارد و محیط آموزشی نقش تعدیلگر بین گروه خانواده و ترجیحات شغلی دانشجویان دارد. همچنین یافته ها نشان داد گروه دوستان بر ترجیحات شغلی دانشجویان تربیت بدنی تاثیر معنادار ندارد و محیط آموزشیدر رابطه بین گروه دوستان و ترجیحات شغلی دانشجویان تربیت بدنی نقش تعدیل گری ایفا نمی کند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#شغل #انتخاب شغل #ترجیحات شغلی #دانشجویان #گروه مرجع
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)