پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع دکتری > سال 1402
پدیدآورندگان:
آتنا شمس [پدیدآور اصلی]، رضا اندام[استاد راهنما]، حسن بحرالعلوم[استاد راهنما]، علی اکبر حسنی[استاد مشاور]
چکیده: مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از عناصر مهم وجودی سازمان شناخته شده است. به طوری که امروزه مسئولیت اجتماعی، موضوع حساسیت برانگیز و مورد توجه اجتماع در سال های اخیر بوده است. به نحوی که رعایت آن توسط سازمان ها، رضایت ذینفعان را برای مشروعیت، ارتقا و بقای سازمان و جهت ایجاد جامعه ای بهتر به همراه دارد. بنابراین، هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل مسئولیت اجتماعی بر رفتار و نگرش مشتریان در فدارسیون ورزش های همگانی براساس روش سیستم‌های پویا است. پژوهش انجام‌شده، از نوع آمیخته است. مشارکت کنندگان در مرحله کیفی، 13 نفر از افراد خبرگان و صاحب نظران (مسئولین فدارسیون ورزش های همگانی، اعضای هئیت علمی دانشگاه ها (رشته مدیریت ورزشی) و در مرحله کمی، 15 نفر از صاحب نظران حوزه مسئولیت اجتماعی بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای بود که عوامل آن از طریق مطالعه بخش کیفی استخراج شد. یافته ها در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون 102 مضمون پایه، 17 مضمون سازمان دهنده و 8 مضمون فراگیر بود. مضامین فراگیر شامل مسئولیت بشردوستانه، مسئولیت محیط زیستی، مسئولیت قانونی، مسئولیت اخلاقی، مسئولیت اقتصادی، وفاداری و نیات رفتاری بود. مجموعه‌ای از راهبردها مبتنی بر نظر خبرگان با هدف ارتقای معیارهای ارزیابی و با استفاده از روش تصمیم‌گیری تحلیل شبکه (ANP) و تاپسیس فازی رتبه‌بندی شدند. نتایج حاکی از نقش‌آفرینی کلیدی مسئولیت قانونی، مسئولیت بشردوستانه، مسئولیت اقتصادی، مسئولیت اخلاقی، مسئولیت محیط زیستی، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان، نیات رفتاری و مزیت رقابتی در توسعه مسئولیت اجتماعی در فدراسیون ورزش های همگانی است. همچنین نتایج رتبه‌بندی راهبردهای پیشنهادی حاکی از آن است که راهبرد تمرکز بر ترویج و توسعه نهضت داوطلبی در فدراسیون ورزش های همگانی بالاترین اولویت و راهبرد بهبود پوشش رسانه ای ورزش همگانی پایین‌ترین اولویت را به خود اختصاص داده‌اند. در نهایت، اعتبار و کارایی مدل پیشنهادی در تحلیل مسئولیت اجتماعی بر رفتار و نگرش مشتریان در فدراسیون ورزش-های همگانی مورد تأیید قرار گرفت. در نتیجه، توسعه مدل مسئولیت اجتماعی مستلزم آن است که مدیران فدارسیون ورزش های همگانی با توجه به این دیدگاه ها و حساسیت های مشتریان نسبت به مسائل اجتماعی، طرح ها و برنامه های مسئولیت اجتماعی از قبیل، ارائه آموزش های محیط زیستی به مشتریان، تلاش برای استفاده از منابع تجدیدپذیر و حفاظت از محیط زیست، توجه به توسعه پایدار برای نسل های آینده، پاسخگو بودن در قبال انتقادات و درخواست های مشتریان، کمک به مشکلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه، حمایت از برنامه ها و فعالیت های مرتبط با سلامتی و تندرستی، کمک به بهبود رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه و حمایت از رویدادها و برنامه های اجتماعی و فرهنگی را اجرا کنند و یا بهبود بخشند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فدراسیون ورزش های همگانی #تحلیل سیستم‌های پویا #رفتار #نگرش #مصرف کننده ورزش
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)