آخرین بروزرسانی: 1402/4/20
حسب قانون، حراست تنها واحد رسمی امنیتی است که براساس قوانین و دستورالعمل های مربوط در مؤسسات دولتی «دستگاه های اجرایی» اقدام به فعالیت می نماید و برهمین اساس یکی از حساس ترین واحدهای سازمانی هر دستگاه محسوب می گردد.
از سوی دیگر حراست به عنوان چشم بیدار در سازمان، با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیران محسوب شود. حراست دانشگاه در راستای نقش و جایگاه خویش و با عنایت به مخاطبان خاص خود که از نخبگان جامعه می باشند، قطعاً راهی جز توجه جدی به آموزش، پژوهش و پیشرفت فعالیت های علمی و پویا و حمایت از فعالیت های قانونمند علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی براساس آئین نامه ها و دستورالعمل ها ندارد.
بر این اساس تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله از داخل و خارج دانشگاه جهت ارائه مشاوره به بالاترین مرجع تصمیم گیری و سایر مدیران، دریافت انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه در راستای صیانت از نیروی انسانی و تقویت و سالم سازی محیط های علمی و دانشگاهی، همکاری و ارتباط مستمر با تشکل ها و گروه های صنفی دانشجویی در جهت حل مسائل و مشکلات آنان و کمک به فعالیت های قانونی و جلوگیری از هرگونه انحراف و تخلف اعم از نقض قوانین و مقررات دانشگاه، ایجاد نارضایتی، خودداری یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی و ... و نیز کمک به انتصاب افراد شایسته از طریق مراجع ذیربط، پیش بینی و پیشگیری از تحرکات غیرقانونی در محیط دانشگاه و ... از کارویژه های اصلی مدیریت حراست دانشگاه می باشد.
 
راه ارتباطی با مدیریت حراست دانشگاه : 02332392201