پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
حسین یاراحمدی [پدیدآور اصلی]، رامین رفیعی[استاد راهنما]، محمد عطائی[استاد راهنما]
چکیده: چکیده با پیشرفت تکنولوژی‌های فراوری مواد معدنی و اقتصادی شدن ذخایر کم‌عیار ولی بسیار بزرگ و با تناژ بالا معادن بزرگ روباز دنیا به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه استخراج این منابع بزرگ هستند. هزینه حمل‌ونقل مواد معدنی بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های استخراج معادن را شامل می‌شود و کاهش جزئی در هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند مبلغ بسیار قابل‌توجهی از هزینه‌های معدن‌کاری را کاهش دهد. از همین رو مجموعه معادن گل‌گهر نیز به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌های باربری در این معادن هستند. در این تحقیق باتوجه‌به ویژگی‌های معدن شماره ۴ گل‌گهر سیستم نیمه‌پیوسته سنگ شکنی و نوار نقاله درون پیت (SMIPCC) توسط نرم‌افزار Belt Analyst طراحی شده است و این سیستم با سیستم حمل‌ونقل فعلی معدن که سیستم شاول کامیون است از لحاظ فنی و اقتصادی مقایسه شده است. تعداد کامیون موردنیاز در سیستم IPCC ، ۲۵ درصد کامیون موردنیاز در سیستم شاول کامیون است، همچنین طبق محاسبات صورت‌گرفته هزینه عملیاتی حمل در روش IPCC ، ۵۰ درصد هزینه عملیاتی حمل در روش تراک شاول است و هزینه کلی سیستم IPCC 62درصد سیستم تراک شاول است. اما برای ذخیره باقیمانده معدن که ۶۱ میلیون تن است. نصب و راه‌اندازی سیستم، و اجرای زیرساخت‌های روش IPCC توجیه اقتصادی ندارد و اجرای این سیستم در میانه راه استخراج در این معدن توصیه نمی‌شود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: سنگ‌شکن #نوار نقاله #IPCC #گل‌گهر #نرم‌افزار Belt Analyst
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)