پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1386
پدیدآورندگان:
محمد فخاریان [پدیدآور اصلی]، محمود فرزانه گرد[استاد راهنما]، محمدجواد مغربی[استاد راهنما]
چکیده: در این پایان نامه جریان سیال و انتقال حرارات در درون محفظه های روتور-استاتور با خروجی جریان شعاعی به صورت عددی مورد بررسی قرار گرفته است. داده های تجربی نیز برای محفظه مورد بررسی ارایه و با نتایج عددی مقایسه شده است. محفظه مورد بررسی بخشی از سیستم خنک کننده توربینهای گازی محسوب می شود. هوای خنک کن خروجی از کمپرسور توربینهای گازی قبل از اینکه برای خنک کردن پره های توربین مورد استفاده قرار بگیرد در اینگونه محفظه ها چرخش داده می شود. این چرخش باعث کاهش دمای استاتیکی هوای خنک کن شده و در نهایت باعث بهبود کارایی سیستم خنک کننده خواهد شد. هوا (به عنوان سیال عامل) به صورت محوری وارد محفظه شده و بعد از برخورد با روتور به سمت فضای موجود بین روتور و استاتور هدایت می شود. هوا بعد از طی مسیر و چرخش در فضای موجود بین دو دیسک در نهایت به صورت شعاعی در شعاع بیشینه از محفظه خارج می شود. معادلات ناویر-استوکس برای جریان پایدار و سیال تراکم ناپذیر در مختصات استوانه ای حل شده اند. از مدل k-E رینولدز پایین برای تحلیل عددی استفاده شده است. جواب عددی و داده های تجربی برای مولفه های سرعت مماسی و شعاعی و نیز عدد ناسلت مقایسه و همخوانی خوبی را نشان می دهد. ساختار جریان در درون محفظه وجود لایه مرزی بر روی هر کدام از دیسک ها را نمایش می دهد که نمایش دهنده وجود جریان نوع بچلور در درون محفظه می باشد. با انجام آنالیز تشابهی رینولدز بین ضریب مومنتوم کلی روتور و عدد ناسلت نتایج خوبی حاصل شده است. خود تشابهی حل بدست آمده نیز بررسی شده است که در سرعنهای دورانی بالاتر روتور و در میانه محفظه بیشتر دیده می شود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#سیستم خنک کاری توربین های گازی #سیستم روتور-استاتور #جریان چرخشی #حل عددی #خود تشابهی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: