پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
زهرا رحیمی [پدیدآور اصلی]، ابوطالب ایرانمهر[استاد راهنما]، مصطفی مرادی مقدم [استاد مشاور]
چکیده: در محیط های آموزشی که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی تدریس می شود ، به‌ویژه در فضای مدارس، اغلب معلمان با کلاس‌هایی مواجه می‌شوند که در آن‌ها زبان‌آموزان از سطوح مختلفی از مهارت زبان انگلیسی برخوردارند. این ناهمگونی، چالش‌های متعددی را در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به وجود می‌آورد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی حوزه‌هایی که معلمان در آن‌ها با بیشترین چالش‌ها روبه‌رو هستند انجام شده و همچنین میزان بهره‌گیری آنان از راهبردهای آموزشی مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است. هدف نهایی این تحقیق، دستیابی به درکی جامع از چالش‌های پیش‌روی معلمان زبان انگلیسی در ایران و ارائه دیدگاه های ارزشمند به سیاست‌گذاران برای رفع مؤثر این مسائل است. در این راستا، از روش تحقیق کمی استفاده شده و پرسش‌نامه‌ای میان ۹۱ معلم زبان انگلیسی در مدارس متوسطه ایران توزیع گردیده است. یافته‌ها نشان دادند که عمده‌ترین چالش‌ها در حوزه‌های آموزش و یادگیری قرار دارند و راهبردهای مرتبط با تحلیل نیازها، نیازمند آموزش و توجه بیشتری هستند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#آموزش زبان انگلیسی # #فراگیران زبان انگلیسی به مثابه زبان خارجی #کلاس‌های چندسطحی #معلمان زبان انگلیسی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)