پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
زهرا مطیع ترشیزی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: چکیده تحقیقات قابل توجهی در مورد تاثیر روش ها و فعالیت های مختلف تدریس، بر بهبود مهارت گفتاری زبان آموزان انجام شده است. با این حال، درک محدودی در مورد تأثیر فعالیت‌های حمایتی از خودمختاری معلم، به ویژه در کشور ایران وجود دارد. برای رفع این شکاف تحقیقاتی، مطالعه حاضر برنامه آموزش گفتاری آیلتس را در طول یک ترم کلاس درس با استفاده از دو گروه (کنترل/تجربی)، به منظور بررسی میزان بهبود مهارت گفتاری زبان آموزان در شانزده جلسه اجرا کرد. این مطالعه با طرح آزمودنی‌های تصادفی‌سازی شده/پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل، شامل شانزده جلسه آموزش انجام شد. شرکت کنندگان شامل 60 زبان آموز زبان انگلیسی بودند که در یکی از موسسات زبان کاشمر، واقع در خراسان رضوی، ایران تحت تدریس کلاس آموزش مهارت گفتاری آیلتس قرار گرفتند. 30 نفر از آنها به طور تصادفی در گروه آزمایش و 30 نفر باقی مانده در گروه کنترل قرار گرفتند. در گروه آزمایشی، دوره آموزش با استفاده از طبقه بندی های معرفی شده توسط استفانو و همکاران (2004)، به دانش آموزان منتقل شد که شامل سه مقوله ابعاد شناختی، رویه ای و سازمانی حمایت از خودمختاری بود. همچنین آزمون گفتاری آیلتس به عنوان پیش آزمون و پس آزمون برای ارزیابی تأثیر حمایت از خودمختاری معلم بر افزایش مهارت های مهارت گفتاری زبان آموزان آیلتس برگزار شد. بر اساس نتایج (022/0=P و 05/0<) گروه آزمایش عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل از خود نشان داد. بنابراین مداخله گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بر نمرات پس آزمون تأثیر مثبت داشت.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلید واژه ها: پشتیبانی از خودمختاری معلم #زبان آموزان #مهارت گفتاری
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)