پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
الهام آذری یوسف آباد [پدیدآور اصلی]، سید رضا حسینی نیا[استاد راهنما]
چکیده: تعهد سازمانی یکی از مسائل مهم و کلیدی در سازمان است و این مسئله برای معلمان تربیت‌بدنی اهمیت زیادی دارد چرا که این معلمان به‌سلامت جسم و روح افراد تأثیر زیادی دارند و بررسی سازه هایی که بر تعهد سازمانی تأثیرگذار هستند حائز اهمیت است که از جمله کیفیت زندگی کاری و اعتمادسازمانی می توان اشاره کرد؛ بنابراین هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت زندگی کاری بر تعهد سازمانی معلمان تربیت‌بدنی با نقش میانجی اعتمادسازمانی است. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی پیمایشی است که از پرسشنامه برای بررسی فرضیه ها استفاده شده است. پرسشنامه اعتمادسازمانی یو و کاناواتاناچایی (2002)، کیفیت زندگی کاری والتون (1997) و تعهد سازمانی آلن و مایر ابزار این تحقیق بوده اند. جامعه آماری تحقیق را 375 نفر از معلم تربیت بدنی رسمی و غیررسمی نواحی 13گانه مشهد تشکیل داده اند که بر اساس جدول مورگان تعداد 190 نفر به‌عنوان نمونه آماری روش غیرتصادفی و در دسترس در نظر گرفته شده اند. یافته های تحقیق نشان داد که کیفیت زندگی کاری بر تعهد سازمانی و اعتمادسازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد و آماره ی تی در کیفیت زندگی کاری بر تعهد سازمانی معادل 043/5 و بر اعتماد سازمانی 475/14 می باشد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با آماره ی تی 025/5 تاثیر مثبت و معناداری دارد و اعتماد سازمانی تاثیر کیفیت زندگی کاری بر تعهد سازمانی را میانجی گری می-کند و آماره ی تی آن 563/4 است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تعهد سازمانی – اعتماد سازمانی – کیفیت زندگی کاری
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)