پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
نسیم چیتی [پدیدآور اصلی]، رضا اندام[استاد راهنما]، مجتبی رجبی[استاد مشاور]
چکیده: تبلیغات دهان‌به‌دهان به‌عنوان یک ارتباط غیرتجاری و غیررسمی همواره جایگاه والایی در بازاریابی ورزشی داشته و عوامل مؤثر بر آن، جهت ارتقاء این‌گونه تبلیغات در بین مصرف‌کنندگان ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. ازاین‌رو هدف پژوهش حاضر فراتحلیل عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان در ورزش می باشد. جهت انجام این پژوهش از روش فراتحلیل استفاده شده است. جامعه آماری موردمطالعه در این پژوهش را کلیه مقالات و پایان‌نامه‌های منتشرشده در زمینه عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان در ورزش در بازه زمانی سال‌های 1381 تا 1401 در شانزده پایگاه داده و دو موتور جستجوگر تشکیل داده‌اند. درنهایت، 41 مقاله به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده‌ها شامل چک‌لیست فراتحلیل بود که توسط محقق تنظیم شده بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار CMA2تحلیل شدند؛ همچنین با توجه به انجام آزمون‌های q- value, I- squared, tau- squared ناهمگونی مطالعات مشخص گردید. نتایج نشان داد اندازه اثر رضایت، وفاداری و اعتماد به‌عنوان پرتکرارترین متغیرهای تأثیرگذار بر تبلیغات دهان‌به‌دهان در ورزش به ترتیب 46/0، 29/0 و 30/0 بود؛ بر مبنای نظام تفسیری کوهن، این میزان تأثیر در حد متوسط ارزیابی شد که البته این رابطه‌ها معنادار(P≤0.05) بود. درنهایت با استفاده از نمودار درختی مطالعاتی که کمترین انحراف را با اندازه اثر مدل تصادفی داشتند مشخص شد و به‌عنوان تحقیقات ارزشمندتر شناسایی گردید. همچنین با توجه به آزمون N ایمن از خطا، در رابطه با تأثیر رضایت، وفاداری و اعتماد بر تبلیغات شفاهی، می توان ادعا کرد که این سه عامل بر تبلیغات دهان‌به‌دهان تا چندین سال تأثیر مثبت می‌گذارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود مدیران ورزشی بیشتر به نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان توجه کنند و نیز با بهبود خدمات خود در جهت افزایش رضایت، وفاداری و اعتماد مصرف‌کننده نسبت به محصولات و خدمات خود که منجر به تبلیغات دهان‌به‌دهان می گردد، برآیند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#اعتماد #رضایت #فراتحلیل #وفاداری.
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)