پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
نرجس کوهکن [پدیدآور اصلی]، هادی باقری[استاد راهنما]، ناهید داروغه عارفی [استاد مشاور]
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سرپرستی اخلاقی و توهینآمیز بر پنهانسازی اطلاعات و رفتارهای نوآورانه دانشجویان علوم ورزشی بود. روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت توصیفی-پیمایشی، از نظر ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی و از لحاظ زمان مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق 4 پرسشنامه استاندارد سرپرستی اخلاقی اشمیت و همکاران (2008)، نظارت توهینآمیز تیپر (2000)، رفتارهای نوآورانه اسکات و بروس (1994) و پنهانسازی اطلاعات کانلی و همکاران (2012) بود. برای بررسی فرضیات تحقیق از معادلات ساختاری با رویکرد واریانس محور استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش حاضر از نرم افزارهای SPSS23 و Smart-PLS 3.2.8 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد سرپرستی اخلاقی تاثیر منفی بر پنهانسازی اطلاعات و نظارت توهینآمیز تاثیر منفی بر رفتارهای نوآورانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم ورزشی دارد. همچنین سرپرستی اخلاقی اساتید راهنما تاثیر مثبتی بر رفتارهای نوآورانه و نظارت توهینآمیز اساتید راهنما تاثیر مثبتی بر پنهانسازی اطلاعات دانشجویان تحصیلاتتکمیلی علوم ورزشی دارد. به مدیران و اساتید راهنما پیشنهاد میشود با کنترل رفتارهای توهینآمیز زمینه ایدهسازی و نواوری را در دانشجویان فراهم سازند . همچنین اگر مدیران به دنبال دانشجویانی خلاق و نوآور هستند میبایست سرپرستی اخلاقی را مد نظر قرار دهند و توصیه میشود تا به منظور ارتقای رفتارهای نواورانه، مدیران و اساتید هنجارها و منشهای اخلاقی رعایت کنند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#اخلاقمداری #حمایت دوستان #خلاقیت و نوآوری #نظارت توهینآمیز
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: