پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
سوگند حیدری [پدیدآور اصلی]، رامین ذاکری[استاد راهنما]، مسلم صبوری[استاد مشاور]
چکیده: هدف کلی از تحقیق و پژوهش انجام‌‌شده طراحی و تحلیل مکانیزم ترکیبی جهت کنترل نیروهای آیرودینامیکی اطراف هوابر در شرایط مختلف پروازی است. افزایش نیروی برآ در شرایط حساس و بحرانی پرواز و نجات هوابر از حالت واماندگی و همچنین افزایش نیروی پسا و تولید نیروی برآ منفی (در خلاف جهت، به سمت پایین) در راستای کمک به پایین آمدن و فرود وسیله پرنده در مواقع لازم از جمله اهداف اصلی این تحقیق است. مکانیزم مورد بحث از یک بالک کوچک (نسبت طول وتر بالک به طول وتر هوابر 1 به 4 و 1 به 8) بر روی هوابر اصلی (ناکا0015) با قابلیت حرکت سه‌گانه در راستای هر سه محور مختصات (x,y,z) و قرارگیری در موقعیت و فاصله مناسب روی هوابر اصلی ایجاد شده‌است. تحلیل‌های انجام‌شده در حالت‌ها و شرایط مختلف به واسطه نرم‌افزار تجاری انسیس فلوئنت صورت گرفته است. شبکه مورد بحث سازمان‌یافته با ‌10400 سلول می‌باشد. جریان به صورت پایا و تراکم‌ناپذیر با رینولدز 〖10〗^6 است و مدل توربولانسی کی-اپسیلون استفاده شده‌است. از جمله نتایج این پژوهش می‌توان به نجات بال از حالت واماندگی و افزایش ضریب برآ از 784/0 به 3613/1 با استفاده از سیستم برا-زا این مکانیزم ترکیبی در جریانی با زاویه حمله 15 درجه حول هوابر، که در حالت عادی واماندگی در این زاویه رخ می‌دهد، اشاره کرد همچنین در مواردی که نیاز به کاهش نیروی برآ و افزایش نیروی پسا وجود دارد نیز با استفاده از سیستم برا-کش مکانیزم ترکیبی، نیروی پسا از 012/0 به 2341/0 افزایش پیدا کرد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#آیرودینامیک #نیروی برآ #نیروی پسا #هوابر #برآافزا #برآکش
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)