پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1386
پدیدآورندگان:
سید آزاد خامفروش [پدیدآور اصلی]، محمود فرزانه گرد[استاد راهنما]، شهرام هاشمی مرغزار[استاد راهنما]
چکیده: در تحقیق حاضر در ابتدا مقدمهای دربارة ایستگاههای سوخت رسانی گاز طبیعی و مخازن مربوط به
آورده شده است. و بعد از شرح مراحل مختلف انجام فرایند سوختگیری و روشهای مورد CNG ذخیره 1
سوز و ویژگیهای هرکدام، CNG استفاده ، همچنین معرفی انواع مخازن قابل استفاده جهت خودروهای
به بیان تعدادی از معادلات حالت قابل استفاده برای گاز طبیعی پرداخته شده است. در ادامه معادله
و روابط آن به صورت جامع معرفی و بعد از استخراج روابط مورد نیاز و انتخاب روش AGA حالت 82
عددی مناسب، ضریب تراکم پذیری گاز طبیعی بر اساس این روش برای ترکیبات گازی مربوط به گاز
استخراج شده از حوزة گازی شانول و پالایشگاه خانگیران در محدودة مشخصی از دما و فشار بدست آمده
و در گرافهایی ترسیم شده است.
خودروها با توجه به روابط ترمودینامیکی و اصول حاکم بر CNG در نهایت فرایند پر شدن سریع 3 مخازن
سیالات تراکم پذیر، برای گاز طبیعی به صورت تحلیلی حل گشته و با استفاده از دو معادله حالت گاز
این فرایند به صورت عددی مدل سازی شده است. ، AGA ایده آل و 8
از آنجاکه تاکنون فرایند پرشدن سریع برای گاز طبیعی با در نظرگرفتن خواص تمام ترکیبات تشکیل
مدلسازی نشده بود همچنین با توجه به دقت بالای معادله حالت انتخاب شده و پرهیز از CNG دهندة
هرگونه ساده سازی در الگوریتم حل، نتایج مفید و قابل قبولی از مدلسازی فرایند پر شدن سریع مخازن
AGA بدست آمده و در تحقیق پیش رو ارائه شده است. ضمنا در تحقیق حاضر معادله حالت 8 CNG
برای نخستین بار برای گازهای استخراج شده از چاه های مختلف ایران بکارگرفته شده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فاقد کلید واژه دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: