پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1386
پدیدآورندگان:
سید آزاد خامفروش [پدیدآور اصلی]، محمود فرزانه گرد[استاد راهنما]، شهرام هاشمی مرغزار[استاد راهنما]
چکیده: در تحقیق حاضر در ابتدا مقدمهای دربارة ایستگاههای سوخت رسانی گاز طبیعی و مخازن مربوط به آورده شده است. و بعد از شرح مراحل مختلف انجام فرایند سوختگیری و روشهای مورد CNG ذخیره 1 سوز و ویژگیهای هرکدام، CNG استفاده ، همچنین معرفی انواع مخازن قابل استفاده جهت خودروهای به بیان تعدادی از معادلات حالت قابل استفاده برای گاز طبیعی پرداخته شده است. در ادامه معادله و روابط آن به صورت جامع معرفی و بعد از استخراج روابط مورد نیاز و انتخاب روش AGA حالت 82 عددی مناسب، ضریب تراکم پذیری گاز طبیعی بر اساس این روش برای ترکیبات گازی مربوط به گاز استخراج شده از حوزة گازی شانول و پالایشگاه خانگیران در محدودة مشخصی از دما و فشار بدست آمده و در گرافهایی ترسیم شده است. خودروها با توجه به روابط ترمودینامیکی و اصول حاکم بر CNG در نهایت فرایند پر شدن سریع 3 مخازن سیالات تراکم پذیر، برای گاز طبیعی به صورت تحلیلی حل گشته و با استفاده از دو معادله حالت گاز این فرایند به صورت عددی مدل سازی شده است. ، AGA ایده آل و 8 از آنجاکه تاکنون فرایند پرشدن سریع برای گاز طبیعی با در نظرگرفتن خواص تمام ترکیبات تشکیل مدلسازی نشده بود همچنین با توجه به دقت بالای معادله حالت انتخاب شده و پرهیز از CNG دهندة هرگونه ساده سازی در الگوریتم حل، نتایج مفید و قابل قبولی از مدلسازی فرایند پر شدن سریع مخازن AGA بدست آمده و در تحقیق پیش رو ارائه شده است. ضمنا در تحقیق حاضر معادله حالت 8 CNG برای نخستین بار برای گازهای استخراج شده از چاه های مختلف ایران بکارگرفته شده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فاقد کلید واژه

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)