پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
زهرا جعفری [پدیدآور اصلی]، ابوطالب ایرانمهر[استاد راهنما]، سید علی استوار نامقی[استاد مشاور]
چکیده: مطالعه حاضر با هدف بررسی راهبرد‌های معلمان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در مقطع دبیرستان برای افزایش نمرات بخش زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه‌های سراسری ایران انجام شده است. این مطالعه شامل دو شرکت‌کننده بود که هر کدام به واسطه تجربه‌های منحصر به فردشان و بر اساس درصد بالای عملکرد دانش‌آموزان شان در بخش زبان انگلیسی آزمون ورودی دانشگاه‌های سراسری ایران به‌طور هدفمند انتخاب شدند: یک معلم مرد با ۱۱ سال تجربه تدریس و دیگری یک معلم زن با ۶ سال تجربه تدریس هر دو در مقطع متوسطه. این تحقیق از روش تحقیق روایت‌نگاری استفاده کرده است. در این مطالعه، مصاحبه‌های غیرساختارمند به عنوان ابزار اصلی در تحقیق کیفی استفاده شد که به پژوهشگر امکان داد تا به طور عمیق و آزادانه با شرکت‌کنندگان مصاحبه کرده و دیدگاه‌ها و تجربه‌های آنان را کشف کند. . تحلیل داده‌ها شامل تفسیر و ترکیب موضوعات شناسایی شده بود. پژوهشگر با برقراری ارتباط بین موضوعات، بینش‌های معنادار استخراج کرده و روایتی منسجم را که ماهیت راهبردهای تدریس زبان خارجه انگلیسی را در این مطالعه به تصویر می‌کشد، توسعه داده است. نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از راهبردهای تدریس متنوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهبود نمرات بخش زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه های سراسری ایران برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه داشته باشد .این راهبردها که شامل تدریس ساختاریافته، تمرین و تکرار، یادگیری فعال و تعاملی، و آموزش دستور زبان در موقعیت‌های واقعی می‌شود، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با ساختار آزمون‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آنها آشنا شوند. به‌کارگیری این راهبرد‌ها مهارت دانش‌آموزان در مفاهیم زبانی را افزایش داده و توانایی آنان در پاسخ به سؤالات بخش زبان انگلیسی در آزمون سراسری ورودی دانشگاه های ایران را بهبود می‌بخشد.  
کلید واژه ها (نمایه ها):
#راهبرد‌های معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی #نمرات بخش زبان انگلیسی #آزمون سراسری ورودی دانشگاه های ایران
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)