پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
آذر شاهرخی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده:
علیرغم افزایش علاقه به تحقیق بر رروی توسعه شغلی معلمان، بررسی ادبیات پیشینه در این زمینه نشان داد که متغیر مهمی از این تحقیق کنار گذاشته شده است: خرد معلم، که به نظر باندورا (1978) برای فرمول بندی کارآمدی معلمان بسیار مهم است. بر این اساس، نیاز مبرمی به درک اینکه معلمان چگونه در کار خود تخصص پیدا میکند احساس میشود همچنین درک اینکه چه فاکتورهایی در دیدگاه، باورها و عملکرد آنها در طول سال ها تجربه تغییر کرده است. این تحقیق با هدف درک ادراک معلمان از چگونگی تغییر دانش و عملکرد آنها در تجربه تدریس و آنچه که آنها از تجربه تدریس خود آموخته اند، انجام شده است. در این راستا، 10 نفر از معلمان زبان انگلیسی ایرانی به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند که همگی دارای تجربه کافی در تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در مدارس مختلف ایران بودند. بر این اساس، با پیروی از نظریه کلاسیک گراندد تئوری چارماز (2006)، داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاری جمع آوری و سپس به ترتیب با استفاده از روش های تحلیل چارماز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای تحقیق در دو طبقهبندی اصلی دستهبندی شدند: الف) انتخاب عملکرد معلم و ۲) انتخاب رفتار معلم. یافتههای این تحقیق برای کسانی که در زمینه آموزش زبان، توسعه شغلی معلمان و مربیان معلم زبان انگلیسی کار میکنند، کاربرد دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی خرد معلم #تحقیق کیفی #نظریه زمینه ای کلاسیک #معلم های انگلیسی بعنوان زبان خارجی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: