پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
فاطمه صفوی نسب [پدیدآور اصلی]، فرهاد معزی پور [استاد راهنما]، سید علی استوار نامقی[استاد مشاور]
چکیده: چکیده با توجه به وضعیت بیماری همه گیر کرونا و با در نظر گرفتن معلمان به‌عنوان پایه ای ترین و اصلی ترین اعضای نظام آموزشی در ایران، این پژوهش با هدف بررسی فرسودگی شغلی معلمان شاغل در این شرایط بی سابقه انجام شد. بر این اساس، این مطالعه با سه سؤال پژوهشی هدایت شد: (1) معلمان زبان انگلیسی فرسودگی شغلی را چگونه توصیف می کنند؟ (2) چه عواملی باعث می شود معلمان دچار فرسودگی شغلی شوند؟ الف (3) عواقب تجربه فرسودگی شغلی برای معلمان چیست؟ برای پاسخ به این سؤالات یک طرح کیفی اتخاذ شد و ازنظریه زمینه‌ای سازنده به‌عنوان مبنای فرآیند جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها استفاده شد. در مجموع 10 مدرس زبان انگلیسی در موسسات انگلیسی در ایران در سه نوبت مصاحبه شدند. مصاحبه ها نوشته شدند، داده ها کدگذاری شدند و تا زمان ظهور اشباع داده ها، کدها گروه بندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که پنج دلیل در فرسودگی شغلی وجود دارد که عبارتند از: فقدان اختیارات آموزشی، عدم تعادل شغلی و زندگی شخصی، محیط کار نامنظم، فقدان محیط کلاسی سالم و استاندارد و فقدان محیط کاری رو به رشد. علاوه بر این، پیامدهای فرسودگی شغلی شامل مشکلات فیزیولوژیکی، روانی، روانی اجتماعی و محیط کار بود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فرسودگی شغلی #همه‌گیری کووید-19 #معلمان زبان انگلیسی #آموزش آنلاین #نظریه پایه (گراند تئوری)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)