پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
یاسمن عرب عامری [پدیدآور اصلی]، علی اکبر حسنی[استاد راهنما]، محمد فتاحی [استاد مشاور]
چکیده: امروزه عوامل بسیاری سبب شده است که مدیران و مسئولان سازمانهای بهداشتی-درمانی، همواره به سمت رویکرد مشتری مداری و توجه به نیازها و خواستههای بیماران، جهت کسب حداکثر میزان رضایتمندی از مشتریان در حرکت باشند. هدف از این پژوهش شناسایی ابعاد رضایتمندی و بررسی ارتباط مابین رضایت از ابعاد برتر و ارزشآفرین در ارائه خدمات و مراقبتهای بهداشتی-درمانی با رضایتمندی عمومی از عملکرد سیستم بهداشت و درمان است. سپس به دستهبندی مشتریان مبتنی بر شاخص رضایتمندی بر اساس مشخصات دموگرافیک آنها پرداخته شدهاست. برای این منظور از مجموعه ابزار تحلیل آماری جهت ارائه مدلی جامع سنجش رضایتمندی و دادهکاوی جهت ارائه الگوریتم دستهبندی بهرهگرفته شده است. از این رو برای جمعآوری دادههای مورد نیاز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. پایایی و روایی پرسشنامه نیز بر اساس روشهای روایی محتوایی، روایی سازه، روایی همگرا و روایی واگرا و آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه و تأیید شده است. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق نرمافزارهای SPSS 22، Smart PLS3 وSPSS Modeler18 صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که مابین رضایت از همه ابعاد شناسایی شده و رضایتمندی عمومی از عملکرد سیستم بهداشت-درمان ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. علاوه بر آن، ویژگیهای دموگرافیک مراجعهکنندگان میتواند بر دستهبندی آنها از نظر سطح رضایتمندی تاثیرگذار باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رضایتمندی #خدمات بهداشتی-درمانی #معادلات ساختاری #دادهکاوی #دستهبندی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: