پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
مجتبی میرعلی کتولی [پدیدآور اصلی]، محسن قلعه نوئی[استاد راهنما]
چکیده: در این پایان نامه شیوه ای جدید برای تشخیص میزان و موقعیت گیرافتادگی پیگ درون خطوط انتقال سیالات با استفاده از مدل سازی خط انتقال ارائه شده است. برای مدل سازی خط انتقال، از معادلات دینامیکی حاکم بر سیستم استفاده شده است که شامل معادلات پیوستگی و تکانه با نگارش معادلات مشتق جزئی می‌باشند. برای دست یابی به پاسخ این دسته معادلات، در ابتدا گسسته سازی به روش خطوط مشخصه پیاده سازی شده تا با استفاده از مدل گسسته سازی شده سیستم و فضای حالت، با در نظر گرفتن دو نقطه گرفتگی فرضی در مکان های مشخص از خط انتقال، بصورت فرضی گیرافتادگی هایی را به حالات سیستم افزوده و با یافتن اثر این گیرافتادگی های فرضی، وقوع پدیده گیرافتادگی را تشخیص دهیم. در گام دوم با استفاده از رویت گر های غیرخطی فیلتر کالمن توسعه یافته و فیلتر کالمن توسعه یافته تطبیقی، متغیر های حالت سیستم شامل مکان و میزان افت فشار با دقت مطلوب در حضور نویز محیط تخمین زده می‌شود. این رویکرد توسط نرم افزار شبیه سازی خطوط انتقال سیالات الگا صحت سنجی شده و مقایسه میزان خطا با خروجی مورد انجام می‌شود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#خط انتقال #فیلتر کالمن توسعه یافته #پیگ #تخمین گرفتگی #دینامیک سیالات
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)