پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1404
پدیدآورندگان:
زهره جوادی‌فر [پدیدآور اصلی]، مصطفی مرادی مقدم [استاد راهنما]، فرهاد معزی پور [استاد مشاور]
چکیده: اهمیت رضایت شغلی معلمان و آزادی عمل آنها در جنبه‌های مختلف آموزش در مطالعات اخیر برجسته شده است . علاوه براین، به دلیل پیشرفت‌ تکنولوژی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به کمک کامپیوتر، آموزش آنلاین در سال‌های اخیر محبوبیت قابل توجهی یافته ‌است. این مطالعه با هدف درک نگرش معلمان زبان انگلیسی درمورد رضایت شغلی و آزادی‌عمل آنها درآموزش آنلاین انجام شد. برای این منظور، یک مطالعه کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. تعداد هشت معلم زبان انگلیسی آنلاین به طور هدفمند انتخاب و مصاحبه شدند. بر اساس مدل JD-R، داده های جمع آوری شده به صورت موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. دراین تحلیل، سه دسته بندی کلی مرتبط با رضایت شغلی معلمان، شامل عوامل مرتبط با محیط تدریس، عوامل مرتبط با دانش‌آموزان و عوامل مرتبط با تکنولوژی مشخص شد. همچنین چهار دسته بندی مرتبط با نگرش معلمان نسبت به آزادی‌عمل آنها، شامل حوزه‌های آموزشی، اجتماعی، مدیریت منابع و توسعه‌‌ی مهارت‌ها شناسایی گردید. این یافته‌ها درک ویژگی‌های محیط‌های آموزشی آنلاین را افزایش می‌دهد وهمینطور به سیاست گذاران حوزه آموزش راه حل هایی، به‌ویژه درامور مرتبط با تکنولوژی، ارائه می‌دهد تا شرایط را برای معلمان تسهیل کنند و رضایت شغلی آنها را درمحیط های آنلاین بهبود ببخشند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تحقیق کیفی #تدریس آنلاین #نگرش معلمان #معلمان زبان انگلیسی #آزادی عمل معلمان #رضایت شغلی معلمان
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)