پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
فهیمه تبریزی [پدیدآور اصلی]، ابوطالب ایرانمهر[استاد راهنما]، سید علی استوار نامقی[استاد مشاور]
چکیده: به دلیل جهانی شدن و گسترش زبان انگلیسی در سراسر جهان، مـنابع آموزشی برای حمایت از یادگیری زبان انگلیسی توسعه یافته ‌اند. با این حال، خلایی در انجام پژوهش بر روی نظر معلمان زبان انگلیسی در ایران و کره جنوبی وجود دارد. مطالعات موجود، به چالش‌ها و سبک‌های آموزشی که معلمان زبان انگلیسی ایرانی و کره‌ای در روزمره خود مواجه می‌شوند، نپرداخته اند. هدف این مطالعه مقایسه ی کتب آموزش زبان انگلیسی ایران و کره از دیدگاه معلمان، بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها در محتوا، و تطابق با پرسشنامه ارزیابی می باشد. نمونه‌گیری با روش گلوله برفی از ۵۰ معلم زبان انگلیسی از هر کشور انجام شد و معلمان به پرسشنامه ارزیابی کتاب‌های آموزشی پاسخ دادند و سپس در پژوهشی که به صورت چندین سوال کتبی بود، شرکت کردند. داده‌های جمع‌آوری شده از طریق آمار توصیفی و آزمون Chi-Square تحلیل شدند. نتایج مطالعه نشان داد که بین ویژگی‌های عمومی، ظاهر فیزیکی، تمرینات و فعالیت‌ها، مهارت‌های زبانی و واژگان و ساختار دامنه‌های VISION1 و ENGLISH1 تفاوت معنا داری با p < .05 وجود دارد، اما در مقابل تفاوت معنا ‌داری بین حوزه روش‌شناسی VISION1 و ENGLISH1 وجود ندارد. نتایج مطالعه می‌تواند به عملکرد و سیاست‌های آموزشی هر دو کشور کمک کند و تبعاتی برای توسعه‌دهندگان مواد آموزشی، ذی نفعان، معلمان و دانش‌آموزان در مسیر تحصیلی آن‌ها داشته باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کتاب زبان انگلیسی ایران #دیدگاه معلمان #پرسشنامه ارزیابی کتاب درسی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)