پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
سید مجید حسینی [پدیدآور اصلی]، سید رضا حسینی نیا[استاد راهنما]
چکیده: هدف مطالعه حاضر آسیبشناسی دورههای ضمن خدمت بر مبنای مدل اهمیت-عملکرد بود. بدین منظور از مدل تحلیل اهمیت- عملکرد که ابزاری برای رضایتمندی فراگیران است استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را معلمان تربیتبدنی آموزشگاههای نیشابور تشکیل دادند که همه آنها بهصورت تمام شمار بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده جهت گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که در قالب 4 عامل و 37 سؤال طراحی شد. برای تعیین روایی صوری و محتوایی این پرسش نامه از نظرات 10 تن از صاحب نظران و اساتید مدیریت ورزشی کمک گرفته شد و برای تعیین روایی سازه پرسش نامه مورداستفاده از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. سپس بهمنظور تعیین پایایی پرسش نامه یک مطالعه مقدماتی بر روی یک گروه 30 نفری انجام گرفت و نتایج آزمون آلفای کرونباخ نشان داد که پرسش نامه از پایایی قابل قبولی برخوردار است (0/92=α). یافته های پژوهش نشان داد که از 4 عامل موجود در مدل تحلیل اهمیت-عملکرد، 1 عامل (درونداد) ازنظر معلمان مرد و 2 عامل (درونداد و محتوا) ازنظر معلمان زن در ناحیه اولویت کم، 2 عامل (محتوا و فرآیندی) ازنظر معلمان مرد و 1 عامل (برون داد) ازنظر معلمان زن در ناحیه تمرکز بر آن و 1 عامل (برونداد) ازنظر معلمان مرد و 1 عامل (فرآیندی) ازنظر معلمان زن در ناحیه حفظ عملکرد قرار گرفتند. عواملی که در ناحیه اولویت کم قرارگرفتهاند برای عملکرد سیستم تهدیدکننده نیستند و نیازمند اصلاح فوری نمی باشند. عوامل در ناحیه تمرکز بر آن نیازمند اصلاحی فوری بوده و از این لحاظ در اولویت بالایی قرار دارند. درنهایت عوامل قرارگرفته در ناحیه حفظ عملکرد ازنظر معلمان نهتنها مهم هستند بلکه از عملکرد آنها نیز رضایت دارند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#آسیبشناسی #تحلیل اهمیت-عملکرد #دورههای ضمن خدمت #معلمان تربیتبدنی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: