پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1386
پدیدآورندگان:
امین جراحی [پدیدآور اصلی]، خوشنویس [استاد راهنما]، محمود فرزانه گرد[استاد راهنما]
چکیده: در این پایان نامه، دنباله توسعه یافته از ایرفویل متقارن NACA0012 با طول وتر 100 میلیمتر مورد بررسی قرار گرفته است و پارامترهای سرعت متوسط و مقادیر توربولانسی به صورت عددی حل و توسط نمودارهایی ارائه شده اند. حل عددی به کمک مدل توربولانسی و ترکیب آن با معادلات ناویر استوکس صورت گرفته است.
لازم به ذکر است دنباله مورد نظر در چهار حالت کانال مستقیم، دیفیوزر مستقیم، کانال منحنی شکل و دیفیوزر منحنی شکل و در چهار ایستگاه x/c=1,2,3 and 4 بررسی شده است و تاثیرات انحنا و گرادیان فشار معکوس به صورت جداگانه و ترکیبی مشخص گردیده اند. در چهار حالت ذکر شده به ترتیب شرایط زیر حاکم است:
الف) بدون انحنا و بدون گرادیان فشار
ب) بدون انحنا همراه با گرادیان فشار
ج) بدون گرادیان فشار همراه با انحنا
د) همراه با انحنا و گرادیان فشار
در پایان نتایج حاصله با یک روش تجربی مقایسه شده اند و در نهایت این مطلب تایید گشت که ترکیب دو اثر انحنا و گرادیان فشار معکوس سبب نامتقارنی دنباله شده و برای مقادیر توربولانسی نقاط پیک بالاتری بر روی سطح داخلی ایجاد می گردد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فاقد کلید واژه دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: