پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
بهاره رستگار [پدیدآور اصلی]، ابوطالب ایرانمهر[استاد راهنما]
چکیده:
مدل کلاس درس معکوس به دلیل پیشرفت فناوری برای تسهیل فرآیند یادگیری به طور کلی ونوشتن به طور خاص ظهور کرد. این مطالعه کمی به بررسی تاثیر مدل کلاس درس معکوس بر بهبود عملکرد نوشتاری ایلتس زبان آموزان پیشرفته در ایران با استفاده از طراحی سری های زمانی میپردازد. این تحقیق شامل ۶۰ زبانآموز پیشرفته بود که به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. مدل کلاس درس معکوس با گروه آزمایشی، با استفاده از مواد آموزشی از پیش کلاس ارائهشده از طریق برنامه MOODLE اجرا شد از سوی دیگر، گروه کنترل به روشهای تدریس مرسوم پایبند بود. طرح پژوهش شامل پیشآزمون، پسآزمون فوری و پسآزمون با تاخیر بود که در طول دوره پژوهش انجام شد. با این حال، پسآزمون با تاخیر دو هفته پس از مرحله آموزشی اجرا شد، که هدف آن اندازهگیری تاثیر پایدار مدل کلاس درس معکوس بود. نتایج بهبود قابلتوجهی را در عملکرد نوشتن ایلتس گروه آزمایش نشان داد. به طور خاص، پسآزمون با تاخیر بهبود قابلتوجهی را در نمرات نوشتن گروههای آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل نشان داد. از نظر نوشتن معیارهای امتیاز دهی ایلتس، منابع واژگانی همراه با انسجام و انسجام در این سه نقطه زمانی همگن بودند. با این حال، تفاوتهای قابلتوجهی در مورد دستور زبان در این نقاط زمانی مشاهده شد، از جمله بین پیشآزمون و پسآزمون، بین پیشآزمون و پسآزمون با تاخیر، و بین پسآزمون با تاخیر، از سوی دیگر، موفقیت تکلیف، به طور قابلتوجهی تنها بین پیشآزمون و پسآزمون تفاوت داشت. به طور کلی، این مطالعه پیشنهاد کرد که مدل کلاس درس معکوس در راستای مقدمات طبقهبندی بلومن (۱۹۹۴)، یک تاثیر مثبت پایدار بر تواناییهای نوشتن یادگیرندگان را تسهیل کرد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: مدل کلاس درس معکوس آزمون نوشتاری ایلتس #نوشتن #زبان آموزان پیشرفته #طبقهبندی بلوم
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: