اخبار و رویدادها: نشست مجازی رئیس دانشگاه درخصوص ارتقا و استحکام ارتباط دانشگاه با صنعت

نشست مجازی رئیس دانشگاه درخصوص ارتقا و استحکام ارتباط دانشگاه با صنعت
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹- ۰۷:۵۰:۱۳

نشست مجازی رئیس دانشگاه درخصوص ارتقا و استحکام ارتباط دانشگاه با صنعت

با عنایت به ضرورت انجام هماهنگی های لازم در خصوص ارتقا و استحکام ارتباط دانشگاه و صنعت، جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانسی به میزبانی معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با عنایت به ضرورت انجام هماهنگی های لازم در خصوص ارتقا و استحکام ارتباط دانشگاه و صنعت و هم افزایی، ایجاد هماهنگی و همچنین به جهت تعامل و همکاری بیشتر نسبت به ارتقا بهره وری و دستیابی به اهداف موردنظر، جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانسی روز یکشنبه 26 بهمن ماه جاری و به میزبانی معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در محل سالن بحران استانداری برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان، آقای حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، آقای کی پور رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان، دکتر محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، دکتر حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، آقای آل بویه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، آقای تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و آقای بوربور مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان حضور داشتند. دکتر فاتح در این جلسه مجازی به اهمیت بررسی راهکارهای جهت تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید نمود و گفت: با توجه به نرخ بیکاری و تقاضا محور نبودن بخش بزرگی از آموزش باید معیاری جهت تشخیص راهکارها و بهبود اشتغال وجود داشته باشد.

دکتر فاتح همچنین بر بهره مندی از الگوهای موفق دنیا جهت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید نمود و افزود: دانشگاه ها می توانند با تولید شغل های جدید به بحث بیکاری پاسخ مناسبی دهند. وی در خصوص اهمیت بازمهندسی شدن دانشگاه ها به منظور اهداف کارآفرینی، به بیان توضیحاتی پرداخت و در ادامه به عملکرد بخش کارآفرینی دانشگاه، تعداد قراردادهای تحقیقاتی، اجرای طرح بررسي اشتغال دانش آموختگان،  مرکز رشد فناوری های نوین، مرکز آپا دانشگاه، گروه آموزش های آزاد و قطب علمی مهندسی معدن کشور در این دانشگاه، اشاره نمود.

لازم به ذکر است، ارائه گزارش در خصوص برنامه گرنت فناوری ( گرنت رشد و گرنت جوانه) توسط رییس پارک علم و فناوری استان، ارائه گزارش ( الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت) توسط رییس دانشگاه سمنان و همچنین ارائه گزارش عملکرد دانشگاه های شاهرود، دامغان و گرمسار پیرامون هماهنگی دانشگاه و صنعت به منظور بهره گیری بیشتر از دانشجویان و فاغ التحصیلان از جمله دستورات جلسه فوق بود.

photo_2021-02-16_08-05-18

12345