اخبار و رویدادها: تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان شهرستان شاهرود به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان شهرستان شاهرود به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹- ۱۳:۵۲:۲۶

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان شهرستان شاهرود به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

مراسم گلباران و اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي به مناسبت فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر،  بر مزار شهداي گمنام این دانشگاه با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز دوشنبه 13 بهمن ماه جاری با عنايت به فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر و چهل و دومين بهار پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و همچنین در راستاي اجراي برنامه هاي كميته دانشگاهيان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان شاهرود، مراسم گلباران و اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي ويژه دانشگاهيان این برگزار شد و رؤسا، مسؤولین، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشکده فنی و حرفه ای خواهران شاهرود، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دانشگاه پیام نور شاهرود، مسئولین ارتش، سپاه و بسیج شهرستان شاهرود با حضور در مرقد شهدای گمنام با آرمان‌های شهدای انقلاب تجدید میثاق نمودند.

11

دکتر فاتح: توسعه چشم گیر دانشگاه صنعتی شاهرود بعد از انقلاب اسلامی

در ابتدای این مراسم دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تبریک ایام دهه فجر به کرامت و سرافرازی ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی اشاره نمود و با یادی از ایثار و جان فشانی های شهدا به بیان دستاوردهای علمی انقلاب پرداخت و گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود با حدود نیم قرن فعالیت بعد از انقلاب اسلامی توسعه چشم گیری داشته و از مدرسه عالی معدن  از سال 1352 به دانشگاهی پرافتخار رسیده است.

دکتر فاتح در این مراسم به حضور 340 عضو هیات علمی در دانشگاه و کسب رتبه های متعدد پرداخت و گفت: مفتخریم که دانشگاه صنعتی شاهرود طبق رتبه بندی جهانی تایمز 2021  با کسب رتبه 800-601 در فناوری و مهندسی رتبه ششم و در علوم پایه رتبه چهارم دانشگاه های صنعتی را کسب نموده است و این مهم با همت هیات علمی های فرهیخته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه میسر شد.

دکتر فاتح با اشاره ای به نسل اول و دوم دانشگاه، به فعالیت این مجموعه در فضای کارآفرینی از سال 94 تاکنون تاکید نمود و بیان داشت: ضمن تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتدار علمی کشور، دانشگاه نیز با تکیه بر توسعه خدمات دانش بنیان و زیرساخت های کارآفرینی در مسیر دانشگاهی کارآفرین قدم برمی دارد.

02

حاج آقای فندرسکی : هدف از انقلاب قرار گرفتن تحت ولایت الهی بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پس از تبریک ایام مبارک دهه فجر و تاکید بر عبودیت انسان ها، ابراز نمود: اگر انسان تحت ولایت خداوند نباشد، تحت ولایت طاغوت قرار می گیرد.

ایشان با بیان ویژگی های انسان انقلابی به بیان شاخص هایی از قرآن کریم در این خصوص پرداخت و گفت: انسان انقلابی در برابر دشمن همچون سد مستحکمی است.

حاضرین در ادامه این مراسم با اهدای گل و همسرایی گروه میعاد دانشگاه صنعتی شاهرود با قرائت فاتحه ای در مرقد شهدای گمنام این دانشگاه و پس از آن در آرامگاه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با شهدای انقلاب تجدید میثاق نمودند.

03

14

05

12345