اخبار و رویدادها: آشنایی با مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار

آشنایی با مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹- ۱۳:۴۵:۵۰

 آشنایی با مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار

روابط عمومی دانشگاه طی مصاحبه ای با دکتر حسنی مدیر اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی، با توجه به توان و همت مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار بر تشکیل و هدایت تیم های استارتاپی، به معرفی بیشتر این مرکز پرداخته است.

فضای شتاب دهنده شاهکار چه نوع مرکزی است؟

شتاب دهنده شاهکار در دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه، وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزای کارآفرینی کشور) ثبت شده و باعث ارتقای رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه های ایران به A+ شده است.

روابط عمومی دانشگاه طی مصاحبه ای با دکتر حسنی مدیر اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی، با توجه به توان و همت مرکز کار اشتراکی و شتاب دهتده شاهکار بر تشکیل و هدایت تیم های استارتاپی، به معرفی بیشتر این مرکز پرداخته است.

چه خدماتی در مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار ارائه می شود؟

 فضای کار اشتراکی

 هر تیم می‌تواند در دوره شتاب‌دهی در فضای کار اشتراکی شاهکار مستقر شده و از امکانات آن محل، استفاده کند. این امکانات شامل میز کار و صندلی به تعداد افراد تیم (ترجیحاً ۴ نفره)، یک رایانه، اینترنت، تلفن، اتاق جلسه و … می‌باشد.

 سرمایه پذیری

 این سرمایه معمولا به تیم‌هایی اختصاص داده می‌شود که در اوایل راه کسب‌وکار خود بوده و آماده تبدیل مدل اولیه کسب‌وکار خود به یک محصول یا خدمت اولیه و ورود به بازار هستند.

 مبلغ این سرمایه‌گذاری چقدر است؟

مبلغ سرمایه گذاری متغیر است و در شتاب‌دهنده شاهکار این مبلغ برای هر تیم متفاوت و براساس شرایط و ویژگی‌های تیم و ایده کسب‌ وکاری آن تعیین می شود.

کوچینگ (مربی گری) کسب‌ وکار

کوچینگ که خود فرایندی است مشارکتی، برای کشف توانمندی‌های شخصی و حرفه‌ای مراجع به کمک خلاقیت و تفکر عمیق، در مبحث کسب‌وکار نیز می‌تواند به یک تیم با هدف مشترک کمک کند تا مدل کسب‌وکار خود را به درستی تدوین نماید.

در این فرایند کوچ (مربی) کسب ‌و کار مانند یک همراه و از موضع برابر با افراد تیم تعامل خواهد کرد و در کنار آن‌ها تا رسیدن به اهداف تعیین شده، خواهد ماند و این خدمتی ویژه در شتاب‌دهنده شاهکار است که به تیم‌های مستقر و حتی سایر کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط قابل ارائه خواهد بود.

منتورینگ (پایش) و مشاوره

این خدمات که در واقع شامل انتقال تجربه و آموزش مطالب تخصصی موردنیاز تیم‌ها می‌باشد، در طول دوره شتاب‌دهی مطابق نیاز و زمان‌بندی در قالب جلسات جمعی و اختصاصی برای هر تیم ارائه خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی

برخی از مطالب موردنیاز برای تیم‌ها در حوزه‌های مرتبط با کسب‌وکار و سلامت به‌صورت کارگاه در طول دوره شتاب‌دهی برگزار خواهد شد که شرکت در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد خواهد بود.

 آماده‌سازی برای جذب سرمایه

این خدمت در دو بخش اصلی تعریف شده است. نخست تربیت و آماده‌سازی تیم و مدل کسب‌وکار با هدف ورود به بازار و راه افتادن جریان درآمدی در طول دوره و دوم آموزش ارائه مؤثر و همچنین مهارت‌های مذاکره با سرمایه‌گذار در اواخر دوره به تیم‌ها ارائه می‌گردد.

فضای کار اشتراکی شاهکار به چه منظور فعالیت می نماید؟

فضای کار اشتراکی شاهکار با حمایت از استارتاپ‌ها، بستری را ایجاد نموده تا کارآفرینان از فرصت هم‌افزایی، یادگیری و شبکه‌سازی بهره‌مند شوند و با حضور در این فضا شانس بیشتری برای رشد و جذب سرمایه موردنیاز خود به دست آورند.

این مجموعه در ساختمان مرکز رایانه و محاسبات خوارزمی پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود واقع می باشد.

800_1

12345