اخبار و رویدادها: دکتر فاتح: صنعتی بودن و هم ترازی با دانشگاه سمنان نتیجه داد.

دکتر فاتح: صنعتی بودن و هم ترازی با دانشگاه سمنان نتیجه داد.
یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹- ۱۳:۲۸:۱۶

دکتر فاتح: صنعتی بودن و هم ترازی با دانشگاه سمنان نتیجه داد.

رئیس این دانشگاه در نشست مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد، استقلال دانشگاه صنعتی شاهرود را یک مطالبه اصیل و مردمی عنوان نمود و به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، رئیس این دانشگاه در نشست مجازی با اصحاب رسانه که روز شنبه 22 آذر ماه جاری برگزار شد، استقلال دانشگاه صنعتی شاهرود را یک مطالبه اصیل و مردمی عنوان نمود.
دکتر فاتح در این نشست مجازی با توجه به اهمیت بحث مديريت استاني موسسات آموزش عالي به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی این دانشگاه پرداخت و گفت: آيين نامه پياده سازي آمايش آموزش عالي کشور در خصوص مديريت استاني موسسات آموزش عالي جهت اجرا به دانشگاه ها در تاریخ 21/8/99 ابلاغ شد و در 26 آبان ماه جاری دانشگاه جامع مركز استان برای پیاده سازی آیین نامه مذکور به عنوان دانشگاه معين مشخص شدو تا به آن زمان در بین دانشگاه های معین فقط دانشگاه مازندران و دانشگاه خوارزمی در مرکز استان قرار نداشتند.
دکتر فاتح به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اجرای این طرح را که قبلا در تیرماه۹۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده بود را لازم الاجرا و حکم قانون دانست. وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس روساي دانشگاه هاي معين با حضور وزیر علوم، تاکید نمود: استقلال دانشگاه صنعتی شاهرود یک مطالبه اصیل و مردمی است و با توجه به تعلق خاطر و تعصب مردم نسبت به این دانشگاه، استقلال آن خط قرمز ماست و به آن حساس هستیم.
01دکتر فاتح: صنعتی بودن و هم ترازی با دانشگاه سمنان در تعیین دوره ای دانشگاه معین نتیجه داد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، همچنین گفت: همه مسئولین شهری برای دفاع از مطالبات مردمی موظف هستیم و در نقشی متفاوت مکمل یکدیگر عمل می کنیم. پس از تعیین دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه معین، ابعاد موضوع به صورت حرفه ای و کارشناسی از جنبه های مختلف قانونی و اجرایی به صورت تخصصی در دانشگاه بررسی شد و با نگاهی به محدودیت ها، الزامات و فرصت ها به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل این است که مانند استان اصفهان که در آنجا دانشگاه معین به صورت دوره ای دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان تعیین شده است، عمل شود.
ایشان صنعتی بودن دانشگاه، همترازی با دانشگاه سمنان و قدمت دو دانشگاه را سه مبنای مهم این درخواست عنوان نمود که توسط ارکان مستقل تصمیم سازی دانشگاه پشتیبانی می شد. دکتر فاتح ضمن تاکید بر استقلال دانشگاه در هيات امنا، هيات مميزه، هیات جذب و ردیف بودجه مجزا، گفت: اگر فعالیت ارزشمند مدیران، اساتید و کارمندان نبود به این توانمندی نمی رسیدیم.
موافقت با دوره‌ای شدن دانشگاه معین بین این دانشگاه و دانشگاه سمنان
رئیس دانشگاه در مقام اجرای این موضوع به توصیف اقدامات صورت گرفته در چهارچوب وظایف سازمانی با وزیر علوم و معاونین ایشان و کسب اعتبارات و مصوبات لازم پرداخت و گفت: با توجه به اینکه باید این درخواست دانشگاه و مطالبه مردم به موقع اطلاع رسانی می شد، به وزیر محترم علوم در تاریخ 3 آذر ماه جاری نامه نوشتم و با رایزنی های متعدد با مقامات عالی وزارت و پیگیری نتیجه گرفتم. طی نامه مورخ 12/9/99 با دوره ای بودن دانشگاه معین بین دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه سمنان موافقت به عمل آمد.

06

 

12345