اخبار و رویدادها: برگزاری نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش

برگزاری نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹- ۱۹:۱۶:۱۸



به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نشست خبری رئیس این دانشگاه صبح روز شنبه 22 آذر ماه جاری به صورت ویدئوکنفرانسی به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد.
دکتر محمد مهدی فاتح در ابتدای این نشست مجازی، ضمن تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش و دعا برای سلامتی ملت ایران و تشکر از جامعه فداکار پزشکی و همچنین عرض تسلیت به خانواده های داغدار از کرونا، ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته هسته ای دکتر فخری زاده و ارتحال آیت الله یزدی را تسلیت گفت.
 
12
02
 
نظام رتبه بندی جهانی تایمز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه در اعلام رتبه دانشگاه باید به رتبه‌بندی‌های معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه داشت، اعلام نمود: دانشگاه صنعتی شاهرود طبق رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ در بین دانشگاه های صنعتی کشور در حوزه فناوری و مهندسی در رتبه ششم و در حوزه علوم پایه  در رتبه چهارم با تراز ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی قرار دارد. وی همچنین گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود در این رتبه بندی معتبر هم‌تراز دانشگاه سمنان است.
درخشش اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تقدیر از اساتید با بیان اینکه این دانشگاه سه دانشمند یک درصد برتر جهان را دارد، ابراز داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود ۱۰ دانشمند دو درصد برتر جهان و همچنین ۳۴۰ عضو هیئت‌علمی توانمند دارد که به عنوان پیشران دانشگاه موجب پیشرفت های چشمگیر شده اند.
سه نفر از اساتید این دانشگاه، آقایان دکتر محمدحسین احمدی، دکتر علی اکبر ملکی و دکتر ماشاءالله رضاکاظمی به عنوان دانشمندان یک درصد جهان معرفی شدند.
افزایش ۲۵ درصدی قرار دادهای تحقیقاتی دانشگاه نسبت به سال گذشته
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از انعقاد ۴۱ قرارداد بزرگ با سازمان‌های ملی و شرکت‌ها برای سال جاری خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۵ درصدی قرار دادهای دانشگاه نسبت به سال گذشته هستیم.
وی بابیان اینکه رقم قراردادهای تحقیقاتی دانشگاه برای سال جاری بالغ بر هفت میلیارد تومان است، افزود: این رقم سال گذشته ۲.۶ میلیارد تومان بود که این رشد سه برابری حاصل تلاش اساتید و هیات‌ علمی دانشگاه صنعتی شاهرود است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین طرح قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت است، افزود: برای این پروژه ۱۰ ساله اعتباری معادل ۲۰ میلیارد تومان و ۱.۱ میلیون یورو پیش بینی شده است.
افزایش دانشجو در سال جاری با وجود شرایط کرونا
فاتح در ادامه تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود طی سالهای گذشته تعداد دانشجویان ورودی خود را حفظ کرده است در حالی که اغلب دانشگاه ها با کاهش مواجه هستند.
وی ضمن تقدیر از مرکز آموزش های مجازی و مرکز کامپیوتر، به تاسیس سامانه مدیریت یادگیری (LMS) پرداخت و با اشاره به توانمندی این سامانه بیان داشت: که همه کلاس ها را آنلاین برگزار می کنیم. این سامانه ظرفیت دو هزار کاربر در ۲۰۰ کلاس هم‌زمان را دارد و با تأمین زیرساخت‌های لازم با ۲۷ واحد سرور مجازی و سه دستگاه سوپر پردازنده سامانه را پشتیبانی می کنیم.
ایشان در این نشست به قابلیت دانشگاه در مجلات معتبر علمی پژوهشی پرداخت و گفت: دانشگاه دارای پنج مجله با درجه الف و سه مجله با درجه ب است.
اقدامات عمرانی دانشگاه صنعتی شاهرود
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه اقدامات عمرانی بسیاری در این دانشگاه به انجام رسید، ابراز داشت: احداث و بهره برداری از پروژه های عمرانی، خوابگاه هدایت، مرکز رایانه، مرکز ارتقای مهارت، غذا خوری پردیس، آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی، پردیس معدن و جاده، مسجد نور، دانشکده مهندسی شیمی، کارگاه ها،  سالن ورزشی آزادی، بوستان پردیس، خوابگاه شقایق، سرای دانشجو، سرای پژوهش و ادامه دانشکده برق، دانشکده کشاورزی و ورزشگاه آزادی از سال ۹۳ تا ۹۹ انجام ‌شده است.
ایجاد تشکیلات کارآفرینی در دانشگاه
دکتر فاتح بر توسعه خدمات دانش بنیان و زیرساخت های کارآفرینی و حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین تاکید نمود و تاسیس اداره کارآفرینی، تاسیس مرکز آموزش های آزاد، ایجاد مرکز رشد  مشترک با پارک، تاسیس مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد سایبری)، تاسیس شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی، تاسیس اولین مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی و تاسیس شرکت دانش بنیان دانشگاهی را از جمله اقدامات در جهت ایجاد تشکیلات کارآفرینی دانشگاه برشمرد.

 

12345