اخبار و رویدادها: گفتگو روابط عمومی با رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه

گفتگو روابط عمومی با رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹- ۱۲:۳۴:۲۲

گفتگو روابط عمومی با رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه به جهت آشنایی بیشتر کاربران با این سامانه به گفتگو با دکتر حمید حسن پور رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با توجه به بحران ویروس كرونا و ضرورت استفاده از آموزش الكترونيكي، مركز آموزش های الكترونيكي این دانشگاه با بکارگیری نرم افزار سيستم يكپارچه مديريت يادگيري  (LMS)بر روی سرورهای پرقدرت، به ویژه سرور HPC، اقدام به ايجاد ظرفيت برگزاري كلاس هاي آنلاين براي 2500 دانشجو به صورت همزمان و ارائه همزمان 200 کلاس درس نموده است.

روابط عمومی دانشگاه به جهت آشنایی بیشتر کاربران با این سامانه به گفتگو با دکتر حمید حسن پور رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه پرداخت.

دکتر حمید حسن پور طی این گفتگو به كليه ملزومات آموزش هاي الكترونيكي سيستم جديد اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته ارائه محتوا و منابع آموزشي دروس (محتواي آفلاين) توسط استاد، برگزاري كلاس هاي آنلاين و برگزاري كلاس هاي حل تمرين (كمك مدرس)، برگزاري جلسات دفاع از پایان نامه (و ساير جلسات اداري) به صورت مجازي، دریافت الکترونیکی تمرین ها و تکالیف درسی و ارزیابی آنها در سامانه توسط استاد و کمک مدرس، برگزاري آزمون هاي ميان ترم و پايان ترم به صورت تستي و تشريحي، راه اندازی سامانه تیکتینگ برای رسیدگی به مشکلات آموزشی دانشجویان توسط دانشکده ها، بکارگیری سامانه گفتگوی زنده برای رفع مشکلات احتمالی اساتید در طی زمان برگزاری کلاس ها و تهیه تابلوی اعلانات الکترونیکی برای اساتید جهت درج اطلاعیه برای دانشجویان هر درس فراهم شده است.

به گفته رئیس مرکز آموزش های مجازی و پردیس بین الملل دانشگاه خوشبختانه با حمایت های رئیس دانشگاه و بسیج همه ارگان های مرتبط، سامانه نوین آموزش الکترونیکی دانشگاه در طی مدت زمان کوتاهی راه اندازی شده است.

دکتر حسن پور ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان مرکز کامپیوتر دانشگاه، خاطر نشان نمود: اين  سامانه LMS جدید دانشگاه با همکاری گسترده این مرکز راه اندازي و عملياتي كردن شده است.

لازم به ذکر است، در روزهای ابتدایی برنامه ریزی و ساماندهی آموزش مجازی توسط دانشگاه، طی حکمی از سوی دکتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر حمید حسن پور به مدت دو سال از تاريخ انتصاب به عنوان رئيس مركز آموزش هاي مجازي دانشگاه منصوب شده اند.

12345