اخبار و رویدادها: اتمام بسته اول «طرح کلان ژئومکانیک نفت» و آغاز به کار بسته دوم توسط دانشگاه

اتمام بسته اول «طرح کلان ژئومکانیک نفت» و آغاز به کار بسته دوم توسط دانشگاه
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹- ۱۳:۳۵:۳۶

اتمام بسته اول «طرح کلان ژئومکانیک نفت» و آغاز به کار بسته دوم توسط دانشگاه

پس از اقدامات اجرایی لازم در خصوص اتمام بسته اول «طرح کلان ژئومکانیک نفت»، آغاز به کار بسته دوم با ابلاغ سه پروژه مصوب به دانشگاه در تاریخ 15/7/99 از سوی شرکت ملی نفت ایران حاصل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پس از اقدامات اجرایی لازم در خصوص اتمام بسته اول «طرح کلان ژئومکانیک نفت»، آغاز به کار بسته دوم با ابلاغ سه پروژه مصوب به دانشگاه در تاریخ 99/7/15 از سوی شرکت ملی نفت ایران حاصل شد.

روابط عمومی دانشگاه طی گفتگویی با دکتر احمد رمضان زاده دانشیار دانشکده مهندسی معدن این دانشگاه و مجري اصلي طرح کلان ژئومکانیک نفت و دکتر جواد قاليبافان دانشیار دانشکده مهندسی برق و مدير امور فناوري و ارتباط با صنعت دانشگاه، به بررسی روند طرح فوق تاکنون پرداخت.

به گفته دکتر رمضان زاده، موافقتنامه پژوهشی طرح کلان «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربنی و فناوری های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه های اکتشافی» در تاریخ 1396/12/21در قالب چهار بسته کاری بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت ملی نفت ایران منعقد شده است.

ایشان در خصوص اقدامات آغازین این طرح گفت: در بسته اول این قرارداد پروژه «تدوین نقشه راه توسعه فناوری های نوین ژئومکانیک» با نگاه ویژه به مدیریت فناوری طی مدت یک سال به انجام رسید. وی احصا فناوری های مورد نیاز صنعت نفت و نحوه تحقق آن طی سه بسته کاری سه ساله را به عنوان دستاوردهای حاصل از این پروژه بیان نمود.

مجری طرح کلان ژئومکانیک نفت با اشاره به اینکه پس از به انجام رسیدن موفقیت آمیز بسته کاری اول، اقدامات لازم به منظور تصویب خواهی و تخصیص بودجه برای بسته کاری دوم در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: جلسه ای با حضور روسای دانشگاه ها و مدیران شرکت ملی نفت ایران در تاریخ 98/8/13 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد که در آن شروع به کار بسته دوم طرح کلان ژئومکانیک نفت به دانشگاه ابلاغ گردید و به دنبال آن فرآیند نسبتا دشوار اقدامات اجرایی لازم به منظور آغاز به کار پروژه های ده گانه بسته دوم در دستور کار قرار گرفت، که نتیجه این فرایند در تاریخ 99/7/15 با ابلاغ شروع به کار سه پروژه مصوب به دانشگاه از سوی شرکت ملی نفت ایران حاصل شد و فرایند تصویب مابقی پروژه ها نیز در حال انجام می باشد.

دکتر قاليبافان مدير امور فناوري و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن اعلام رضايتمندي مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران از اقدامات انجام شده توسط دانشگاه در بسته اول و تمايل به ادامه همكاري در قالب بسته دوم به ابلاغ 3 پروژه با مجموع ارزش بيش از 35 ميليارد ريال اشاره نمود و گفت: با مجوز هيات امنا دانشگاه و به منظور اجراي هر چه بهتر قراردادها، شركت دانشگاهي «زمين فناوران نفت آسيا» با سهام داري دانشگاه تاسيس و اجراي تعدادي از پروژه ها به اين شركت سپرده شده است.

مديريت امور فناوري و ارتباط با صنعت دانشگاه با بیان اینکه حدود 5 پروژه ديگر در زير مجموعه بسته دوم در حال انجام مراحل نهايي انعقاد و ابلاغ مي باشد، براي تيم اجرايي در اجراي بسته دوم آرزوي موفقيت نمود.

لازم به ذکر است که شرکت ملی نفت ایران برای اولین بار، پروژه هایی با محوریت توسعه فناوری و تجاری سازی را با دانشگاه های کشور ابلاغ نموده است. همچنین گفتنی است طی ارزیابی های به عمل آمده، دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاه های پیشرو در این زمینه قلمداد می شود.

12345