اخبار و رویدادها: آشنایی بیشتر با مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه

آشنایی بیشتر با مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹- ۰۹:۲۰:۰۳

آشنایی بیشتر با مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به اهمیت رونق كسب و كارهای نوآورانه و گسترش فعالیت هایی از جنس كارآفرینی، اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر مركز رشد این دانشگاه نموده است.

 آشنایی بیشتر با مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به اهمیت رونق كسب و كارهای نوآورانه و گسترش فعالیت هایی از جنس كارآفرینی، اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر مركز رشد این دانشگاه نموده است. 

مراكز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبدیل نوآوری ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات و نیز ترغیب كارآفرینى و توسعه تكنولوژیك به ویژه در حوزه فناوری هاى پیشرفته هستند. در سرتاسر جهان شركت ها و كسب و كارهای كوچك به علت انعطاف پذیری بالا، مدیریت كارآمد و خطر پذیری كمتر، اجزاء مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می باشند و مراكز رشد به عنوان مهترین بخش جهت حمایت از ایده ها و تبدیل آن به صنایع كوچك به حساب می آیند. هم اكنون بیش از 3000 مركز رشد در دنیا وجود دارد كه عمدتا در كشورهای پیشرفته استقرار دارند.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به اهمیت رونق كسب و كارهای نوآورانه و گسترش فعالیت هایی از جنس كارآفرینی ضمن گفت و گو با دکتر اسمعیل محمودی رئیس مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر این مجموعه نموده است.

00

مركز رشد به چه مراكزی گفته می شود؟

مركزی كه جهت حمایت از تجاری سازی طرح های مبتنی بر نوآوری, نیازمحور و محصولات پژوهشی ایجاد شده است. این مركز عمدتا در كنار یك مركز تحقیقاتی یا دانشگاهی فعالیت می نماید و خدمات و پشتیبانی های لازم (اعم از فنی و غیر فنی) را برای تبدیل یك محصول یا ایده اولیه به محصول قابل عرضه به بازار فراهم می كند.

مختصری از تاریخچه مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه

مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود با حمایت و مشاركت وزارت نفت (شركت ملی نفت ایران) و تلاش دانشگاهیان احداث و در بهمن ماه ۱۳۹۳ همزمان با طلیعه ی سی و هفتمین فجر آزادی مورد بهره برداری قرار گرفت.

شروع تاسیس از سال 1394 تا 1397 در قالب تفاهم نامه بین پارک و دانشگاه

آغاز فعالیت از سال 1397 تا ابتدای مهر 1399 در قالب قرارداد همکاری مشترک جهت اخذ مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شروع فعالیت رسمی از تاریخ 12 مهرماه 1399 با صدور مجوز از سوی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

استراتژی‌های جذب و پذیرش  مرکز

تشویق پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی کاربردی و بازار محور

برگزاری رویدادهای مساله محور با صنایع بزرگ

برگزاری رویدادهای استارت‌آپی و ایده‌شو

حمایت از تیم‌های مستقر در مرکز کاراشتراکی شاهکار 

برخى حمایت‌هاى معطوف به توسعه، رشد و ارتقاى واحدهاى فناورى

بستر مناسب برای استقرار شرکت های دانشگاهی در مرکز رشد

شرکت های دانشگاهی به شرکت هایی اطلاق می شوند که دانشگاه در آن سهم داشته باشد. از این رو، مرکز رشد می تواند بستر بسیار خوبی برای استقرار و حمایت از شرکت های دانشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود باشد.

به عنوان اولین مورد:

دکتر محمودی در این خصوص بیان نمود: در حال تلاش هستیم تا شرکت زمین فناوران نفت آسیا، که اخیرا با حمایت های دانشگاه و اساتید محترم موفق به بستن قرارداد کلان ژئومکانیک نفت در حوزه اکتشاف با شرکت نفت ملی ایران شده است، در سال آینده و بعد از اطمینان از موضوع معافیت های مالیاتی، آن را در این مرکز مستقر نماییم.

آدرس فیزیکی  و آدرس اینترنتی جدید و قدیم مرکز رشد:

دانشگاه صنعتی شاهرود، ضلع جنوب شرقی پردیس مهندسی و فناوری های نوین

آدرس اینترنتی قدیم:

https://shahroodut.ac.ir/fa/sec/index.php?id=33

آدرس اینترنتی جدید:

https://ati.shahroodut.ac.ir

 

000

12345