اخبار و رویدادها: تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹- ۱۹:۵۶:۵۶

تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه شهرستان شاهرود با غبار روبی شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه های این شهرستان و قرائت فاتحه با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با عنايت به چهلمين سالروز هفته دفاع مقدس و در راستاي اجراي برنامه هاي كميته دانشگاهيان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان شاهرود، در روز چهارشنبه 2 مهر ماه سال جاری مراسم آغاز سال تحصيلي جديد با اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي، بر مزار شهداي گمنام دانشگاه های این شهرستان برگزار شد.

رؤسا، اساتید و کارکنان دانشگاه های شهرستان شاهرود، طلاب و حوزویان، فرمانده و اعضای بسیج دانشجویی، فرمانده و اعضای بسیج ادارات، رئیس و کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی، اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود و تعدادی از مسؤولین شهرستان شاهرود در این مراسم حضور یافتند.

در ابتدای این مراسم دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و رئیس کارگروه جوانان، طلاب و دانشجویان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به بیان توضیحاتی در خصوص مضرات جنگ پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص فواید هشت سال دفاع مقدس برای کشورمان، ابراز داشت: همان طور که در زمان انقلاب ایثارگری بین مردم رواج داشت، امروز هم نسل جوان پای کار ایستاده و از میهن و آرمان ها دفاع خواهد کرد. ایشان با اشاره به اجرای تئاتری در این مراسم که بیان کننده ایثارگری های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا جوانانمان از مفاهیم انقلاب فاصله نگیرند و تلاش غرب و فرهنگ سازی که با تمام قوا برای تغییر نگرش این نسل پیش گرفته اند به ثمر ننشیند.

پس از ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی و افتتاح بلوار اصلی این دانشگاه به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم در دانشكده فني و حرفه اي دختران شاهرود ادامه یافت و حاضرین ضمن بهره مندی از سخنان خانم ماندگار زاده رئیس این دانشکده، بر سر مزار گمنام شهیدان فاتحه ای نثار نمودند.

15

05

دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در يادمان شهداي پرديس مهندسي و فناوري هاي نوين این دانشگاه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید، به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی تا به چهل سالگی اشاره نمود و گفت: ما هیچ گاه یاد شهیدان را فراموش نکرده و همگی به پهنه وسعت سرزمینمان ایران همراه یکدیگر بوده ایم. ایشان پرچم حماسه انقلاب این روزها را در دستان مدافعین سلامت دانست و با بیان توضیحاتی در خصوص تغییرات پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا در ابعاد مختلف کشور، خاطر نشان کرد: ما ملت زنده ای هستیم که با پشتوانه فضای عطر آگین شهادت با تمام توان پای کار ایستاده ایم، همان طور که در ابتدای شیوع این بیماری ملت ما بسیجی وار وارد صحنه کار و همدلی شد و تلاش کرد تا کمبودها و ضعف های پیش آمده را برطرف نمایند.

02

دکتر فاتح: ایجاد زیرساخت مناسب برای آموزش غیر حضوری بهترین آرایش جنگی کنونی برای دانشگاه هاست.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص آماده به رزم بودن ملت ایران در صحنه های مختلف ابراز خرسندی نمود و بهترین آرایش نظامی در شرایط کنونی دانشگاه ها را حرکت به سوی تبیین زیرساخت مناسب برای آموزش غیر حضوری عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود بلافاصله خود را با شرایط پیش آمده تطبیق داد به نحوی که در همه عرصه های کشور شاهد این پایداری و استقامت بوده ایم.

دکتر فاتح در این مراسم که به بهانه آغاز سال تحصيلي جديد برگزار شد، به سامانه جامع آموزش مجازی (L M S ) در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارتقا چهار کلاس به 200 کلاس توسط سامانه جامع آموزش برخط این دانشگاه و افزایش تعداد کاربران به بیش از 2 هزار نفر تجهیز، تقویت و توسعه داده شده است. وی همچنین تصریح کرد: این نشانه آماده به رزم بودن دانشگاه و آرایش جنگی گرفتن در برخورد با معضلات و چالش های مختلف در کشور است، به نحوی که با استفاده از این سامانه می توان تمامی نشست ها، کلاس های تمرین و آزمون ها را به صورت برخط انجام داد."

03

قدر شناسی و همنوایی و همراهی با شهیدان ما را سرپا نگاه داشته است.

دکتر محمد مهدی فاتح با یادآوری مراسم پرشور حاج قاسم سلیمانی گفت: در حماسه ای که به پاسداشت زحمات و تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شد همه مشاهده کردند که مردم با چه وسعتی حضور یافتند و این صحنه پیکار مدام در عرصه های مختلف تکرار می شود و این قدرشناسی و نوع دوستی و همنوایی و همراهی است که ما را سرپا نگاه داشته است. وی همچنین، گفت:"در رزم اقتصادی بزرگ فعلی همه باید تلاش و کوشش کنیم که آفت ها و عوارض را کم کنیم و این با روحیه ای است که با از خود گذشتگی شهیدان در دوران دفاع مقدس  قابل حصول است.

دکتر فاتح یکی از مهمترین عرصه هایی که هرگز نباید فراموش شود را عرصه اقتصادی دانست و تاکید کرد: در شرایط اخیر مردم با سخاوت دست عزیزانی که به خاطر کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شده بودند را گرفتند و این از جلوه های روحیه ای است که در دوران دفاع مقدس و در عرصه های دیگر هم بارها دیدیم."

اين مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه و تجديد بيعت با آرمان‌هاي والاي امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب از ساعت 9 صبح در مزار شهداي گمنام دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود آغاز و سپس با حضور دردانشكده فني و حرفه اي دختران شاهرود و ادای احترام به شهدای گمنام این دانشکده ادامه و با سخنرانی دکتر فاتح در يادمان شهداي پرديس مهندسي و فناوري هاي نوين دانشگاه صنعتي شاهرود و سخنان حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد شاهرود خاتمه یافت.

 000

12345