اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دانشجوی دكتری دانشكده تربیت بدنی این دانشگاه

دفاع از رساله دانشجوی دكتری دانشكده تربیت بدنی این دانشگاه
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹- ۰۸:۲۹:۱۹



زهرا روحانی، دانشجوی دكتری مدیریت ورزشی دانشكده تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود تحت عنوان « ارائه مدل بازاریابی اجتماعی برای فعالیت بدنی سالمندان" با كسب درجه عالی دفاع نمود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، زهرا روحانی دانشجوی دكتری مدیریت ورزشی دانشكده تربیت بدنی دانشگاه در روز یكشنبه 29 تیرماه جاری از رساله خود تحت عنوان"  ارائه مدل بازاریابی اجتماعی برای فعالیت بدنی سالمندان" با راهنمایی دكتر رضا اندام و دكتر حسن بحرالعلوم اعضای هیات علمی این دانشكده و مشاوره دكتر ژاله معماری و حضور دكتر مرتضی دوستی دانشیار دانشگاه مازندران و دكتر سید رضا حسینی و نیا  و دكتر هادی باقری اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان داور و دكتر مجتبی رجبی به عنوان نماینده تحصیلات تكمیلی با كسب درجه عالی دفاع نمود.

بخشی از نتایج این پژوهش به شرح زیر است:

بازاریابی اجتماعی بر استفاده از مفاهیم بازاریابی تجاری و كاربرد آن‌ها برای اهداف اجتماعی و تغییر رفتار داوطلبانه افراد به‌صورت غیرانتفاعی تأكید می‌كند.  در این تحقیق كه بر اساس روش فراتركیب انجام شد، مؤلفه های بازاریابی اجتماعی برای ارتقای فعالیت بدنی سالمندان شامل: سطح بازاریابی، اهداف رفتاری، ارتباطات، فرآیند، رقابت، مخاطب محوری و رفتار پایدار شناسایی شد. با توجه به نتایج، توجه به چارچوب به‌دست‌آمده در طراحی مداخلات می‌تواند بر تغییر رفتار مرتبط با فعالیت بدنی در سالمندان نقش بسزایی داشته باشد. به نظر می‌رسد قبول این ادعا كه اكثریت جامعه را افرادی تشكیل می‌دهند كه نیاز به آموزش در آن‌ها مرتفع شده است و اجبار نیز برای آنان كاربردی ندارد، لزوم توجه جدی‌تر به استفاده از این رویكرد در اصلاح رفتارهای حوزه سلامت را توجیه نماید.

لازم به ذكر است چاپ دو مقاله معتبر علمی پژوهشی و دو مقاله كنفرانسی از جمله دستاوردهای پژوهش فوق است.

12345