اخبار و رویدادها: اولین کنکور کرونایی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

اولین کنکور کرونایی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹- ۱۱:۳۳:۴۷

اولین کنکور کرونایی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ با در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آزمون ورودی مقطع دکتری پس از چندین بار تعویق در زمان برگزاری، سرانجام بر اساس تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و با هماهنگی‌های سازمان سنجش آموزش کشور، صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه سال جاری همزمان با دیگر حوزه ها در این دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یکی از حوزه‌های آزمون دکتری برای حضور داوطلبان تمام تمهیدات لازم را بکار گرفت تا داوطلبان در شرایط کاملا بهداشتی و در آرامش به انجام آزمون خود بپردازند.

دکتر گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با بیان اینکه یکی از شرکت کنندگان این آزمون دارای شرایط کرونا مثبت بود و آزمون این داوطلب در بیمارستان انجام شد، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی موجود از 976 داوطلب کنکور دکتری، 630 داوطلب در 248 رشته گرایش در حوزه های امتحانی این دانشگاه حضور یافتند.

به گفته دکتر گودرزی، هر سه حوزه امتحانی دانشگاه از شب قبل آزمون ضدعفونی شده و علاوه بر باز بودن پنجره‌های ساختمان، سیستم‌های سرمایشی نیز فعال بوده است و تعداد 112 نفر از عوامل اجرایی اعم از رابط، مراقب آزمون، سرپرست سالن، مامور شمارش و مدیر حوزه مطابق با تدابیر بهداشتی طبق دستورالعمل‌ها در سالن‌های امتحانی حضور داشتند.

وی همچنین گفت: رعایت فاصله 16۰ سانتیمتری در چیدمان صندلی‌ها، کنترل عدم تراکم در ورودی سالن ها، کنترل دمای بدن داوطلبان و در نظر گرفتن دستگاه‌های ضدعفونی در درب ورودی از جمله تمهیدات صورت گرفته در حوزه های امتحانی دانشگاه صنعتی شاهرود بود.

با توجه به شرایط کنونی ثبت اثر انگشت نیز به منظور افزایش امنیت و بهداشت آزمون حذف شد و عوامل اجرایی مجهز به لباس‌های مخصوص (گان، محافظ چشمی و ماسک) بازرسی بدنی را به صورت الکترونیک انجام دادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، جمعیت هلال احمر و کلیه کارکنانی که در شرایط سخت کنونی در برگزاری این آزمون همراهی نمودند، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، در شهریور ماه فرآیند انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه جهت مصاحبه صورت خواهد گرفت.

310824

12345