اخبار و رویدادها: آشنایی بیشتر با مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود

آشنایی بیشتر با مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹- ۰۷:۳۷:۵۶

آشنایی بیشتر با مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود

مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود به عنوان اولین مرکز شهرستانی خارج از تهران است که از نهاد مرکز مجوز فعالیت در دانشگاه صنعتی شاهرود را اخذ کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود به عنوان اولین مرکز شهرستانی خارج از تهران است که از نهاد مرکز مجوز فعالیت در دانشگاه صنعتی شاهرود را اخذ کرده و تاکنون توانسته فعالیتهای شایان توجهی در سطح دانشگاه های این شهرستان به انجام رساند.

کسب رتبه دوم کشوری

photo_۲۰۲۰-۰۷-۰۸_۱۲-۴۸-۰۷

 

از وظایف ذاتی مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود، ایجاد محیطی مناسب برای فهم عمیق دینی به سوی تمدن اسلامی در محیط دانشگاه می باشد. قابل ذکر است که در بین بیش از 60 مرکز که اکثرا در دانشگاه های بزرگ کشور و مراکز استان ها فعالیت دارند، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود اولین شهرستانی است که از نهاد مرکز اجازه تاسیس در دانشگاه صنعتی را در سال 1398 اخذ نموده است و از آن زمان تاکنون در سطح دانشگاه های شهرستان شاهرود فعالیت دارد. این مرکز با پشتکار کادر اجرایی، اساتید مجرب و حمایت های بی دریغ مجموعه دانشگاه، طی 4 سال اخیر جزء 5 حوزه برتر کشور بوده و در سال گذشته توانست رتبه دوم کشور را کسب نماید .

گفتگو با مسئول آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شاهرود

حسن آقایی مسئول آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شاهرود در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه، فعالیتهای این مرکز در دو بخش کلی عنوان نمود و گفت: در بخش آموزشی؛ دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی باید 14 واحد از دروس عمومی مربوط به معارف اسلامی را در دانشگاه انتخاب و بگذرانند. این مرکز به دانشجویان اجازه میدهد تا بتواند این 14 واحد را به صورت تکی یا چند درسی و یا به طور کامل در این مرکز اخذ نماید.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی به توضیح  بیشتر در این خصوص پرداخت و افزود: دانشجو در یک ترم علاوه بر اخذ واحدهای درسی تخصصی رشته خود، 6 واحد هم به عنوان دروس معارفی را در این مرکز می تواند اخذ کند، که این سبب می شود تا دانشجو بتواند با این امتیاز دروس دوره تحصیلی خود زودتر به اتمام رسانده و از دانشگاه فارغ التحصیل شود. مزیت دیگر تحصیل در این مرکز اعطای گواهی پایان دوره از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها خواهد بود.

رتبه دوم کارگروه طیور این مرکز در میان بیش از 100 اثر در کشور

مسئول این مرکز در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص بخش کارگروه های جهاد علمی و فرهنگی پرداخت و گفت: یکی از اساسی ترین دغدغه های نهاد مرکز در کنار فعالیت های آموزشی و فرهنگی، ایجاد اشتغال و فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی در فضای دانشگاه برای دانشجویان است. مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود به لطف خدا بیش از 10 کار گروه تخصصی برای دانشجویان فراهم نموده که بعد از گذراندن کارگاه های کارآفرینی با حضور استادان ماهر شهرستانی و کشوری، گواهی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و آموزش فنی حرفه ای شهرستان اخذ می نماید و دانشجو عملا وارد میدان کار می شود.

گفتنی است در بخش کارگروه های جهاد علمی و فرهنگی؛ کارگروه های1. رسانه : طراحی سایت ،فتوشاپ، عکاسی ، تدوین2. توانمندسازی اشتغال3. طیور ( پرورش پرندگان)4. دارو های گیاهی5. بام سبز( صیفی کاری بر روی بام ها)6. تولید ارگانیک لوازم بهداشتی    7. مهدکودک 8. تربیت مربی9. توانمند سازی اشتغال بانوان خاص ( بدسرپرست و بی سرپرست)10. تخصصی مهدویت11. کانون زبان انگلیسی فعالیت دارند و کارگروه طیور این مرکز توانست در سال گذشته رتبه دوم کشوری را از میان بیش از 100 اثر به خود اختصاص دهد.

photo_۲۰۲۰-۰۷-۰۸_۱۲-۴۱-۲۳photo_۲۰۲۰-۰۷-۰۸_۱۲-۳۸-۵۰

 

12345