اخبار و رویدادها: کسب مدال نقره جشنواره اختراعات VS Corona توسط دانشجو دانشگاه صنعتی شاهرود

کسب مدال نقره جشنواره اختراعات VS Corona توسط دانشجو دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹- ۰۹:۱۸:۲۱

کسب مدال نقره جشنواره اختراعات VS Corona توسط دانشجو دانشگاه صنعتی شاهرود

علیرضا هاشمی دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود توانست در مرحله فینال جشنواره اختراعات VS Corona ؛ موفق به کسب مدال نقره شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جشنواره ی بین المللی Vs Corona تحت حمایت فدراسیون بین المللی مخترعین و به میزبانی کشور ترکیه در ماه ژوئیه برگزار شد.

800

در چند ماه گذشته، بشر با یک بحران کاملاً جدید روبرو شده و شیوع این ویروس بر همه شئون زندگی روزمره انسانها در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. بنابراین در این دوره تاریخی بسیار مهم، همه افراد مرتبط با دنیای اختراع و نوآوری باید ایده هایی را برای بهتر شدن شرایط زندگی انسان ها و ارائه راهکار مناسب برای مقابله با این ویروس همه گیر ارائه دهند تا شاید گامی کوچک در جهت کاهش تلفات انسانی برداشته شود. در همین راستا مخترعین 35 کشور جهان در این جشنواره شرکت و آثار خود را ارائه دادند.

علیرضا هاشمی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود در این جشنواره طرحی  تحت عنوان  «سیستم پیشگیری از شیوع آلودگی به ویروس کرونا» را ارائه نمود که پس از داوری در مرحله فینال موفق به کسب مدال نقره جشنواره شد.

گفتنی است طبق آمار اینفوگرافیک منتشر شده، چهل و هشت طرح نوآوری از کشور جمهوری اسلامی ایران در «مسابقه اختراعات مقابله با ویروس کرونا» در مرحله اول پذیرفته شده بودند که طرح اقای هاشمی یکی از آنها بود. در مجموع 202 طرح در مرحله اول از ۳۵ کشور به مرحله فینال راه یافته بود.

 photo_۲۰۲۰-۰۴-۲۰_۰۴-۳۶-۵۸

12345